رئیس شورای شهر شیراز: حرفه خبرنگاری با دشواری‌ها و مخاطرات بی‌شماری روبروست

  • 17 مرداد 1399 - 15:58
رئیس شورای شهر شیراز: حرفه خبرنگاری با دشواری‌ها و مخاطرات بی‌شماری روبروست

سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز در پیامی به مناسبت ۱۷ امرداد، روز خبرنگار اعلام کرد: حرفه خبرنگاری با دشواری‌ها و مخاطرات بی‌شماری روبروست.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

آگاهی و آگاهی‌بخشی، کلید تحول، پیشرفت و موفقیت جامعه بشری است و‌ از همین روست که امام علی علیه‌السلام (ع) -که این ایام را متعلق به ایشان و خاندان امامت و ولایت می‌دانیم- چه زیبا می‌فرمایند:

  • النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا *

مردمان، دشمنان چیزى هستند که نسبت به آن ناآگاهند.

آری؛ ریشه تمام مشکلات، گرفتاری‌ها و دشمنی‌ها را باید در جهالت و نادانی جستجو نمود؛

در این میان رسالت مبارزه با این جهالت بر دوش مردان و زنانی است که برای آگاهی‌بخشی فداکارانه تلاش می‌کنند و در این جهاد روشنگری، خبرنگاران، سربازان بی‌نام و نشان و بی‌مزد و مواجب میدان مبارزه‌اند.
هفدهم مرداد‌ماه سالگرد عروج شهید محمود صارمی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار، فرصتی است تا بیش از هر زمان دیگر، به شأن و جایگاه اصحاب رسانه، خبر و خبرنگار پی برده و تلاش این عزیزان در تنویر افکار آحاد ملت را تکریم نمائیم.

پر واضح است که حرفه خبرنگاری با دشواری‌ها و مخاطرات بی‌شماری روبروست که ایمن‌سازی آن با حمایت و پشتیبانی متولیان امر میسر خواهد بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عرصه‌ی خبررسانی، محمود صارمی با ارج نهادن به تلاش‌های کم‌نظیر خبرنگاران خوش‌اندیش و روشن‌ضمیر، علی‌الخصوص فعالین عرصه خبر در شهر شیراز و استان فارس، امیدوارم که با بسترسازی هوشمندانه، زمینه حضور کارآمد و اثرگذار خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون جامعه بیش از پیش فراهم آید.

دیدگاه