نماز جمعه این هفته در شیراز و ۵۴ شهر دیگر فارس برگزار نمی‌شود

  • 01 مرداد 1399 - 15:21
نماز جمعه این هفته در شیراز و ۵۴ شهر دیگر فارس برگزار نمی‌شود

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در فارس اعلام کرد: طبق آخرین اعلام وضعیت، نمازجمعه سوم مردادماه ۹۹ در ۲۱ شهرستان این استان و توابع آنها شامل  ۵۵ شهر از جمله شیراز به دلیل وضعیت قرمز ناشی از شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان چهارشنبه اول مردادماه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود:  شهرستان‌های شیراز، آباده، مرودشت، کازرون، خرمبید، اقلید، داراب، قیروکارزین، مهر، لامرد، سپیدان، فراشبند، پاسارگاد، جهرم، فسا، لارستان، گراش، کوار، کوهچنار، زرین دشت، بیضا و توابع  آن‌ها در زمره شهرهای با وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها و شهرهای استان که شامل ۲۱ شهر فارس است، این مراسم عبادی سیاسی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اقامه خواهد شد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس عنوان کرد: اقامه یا لغو نمازجمعه به‌صورت هفتگی و پس از اعلام آخرین وضعیت شهرها و شهرستان‌ها از طرف وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا و با  تصمیم‌گیری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نظر نهایی نماینده ولی فقیه در استان صورت می‌گیرد.

وی از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

ملک مکان از تمام نمازگزاران مناطقی که در آن‌ها نماز برگزار می‌شود، درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند؛ همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: تا  ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که  یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند؛ براین اساس، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسیده است؛ متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۴هزار و ۶۳۴ نفر رسیده است.

دیدگاه