تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

مانور ارتش در فارس با هدف مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی

  • 01 مرداد 1399 - 12:42
مانور ارتش در فارس با هدف مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: رزمایش بزرگ، انتقال بین بیمارستانی مدافعان سلامت نیروهای مسلح فارس با هدف آمادگی برای رویارویی با بحران های طبیعی و غیر طبیعی و بیولوژیک و تامین سلامت نیروهای مسلح در مقابل کرونا در فارس برگزار شد.

به گزارش ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در رزمایش بزرگ انتقال بین بیمارستانی مدافعان سلامت نیروهای مسلح فارس گفت: این رزمایش، همزمان با سی و هشتمین سالگرد قهرمان ملی، شهید عباس دوران در سطح استان پهناور فارس برگزار شده است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران افزود: هدف از برگزاری این رزمایش، ایجاد آمادگی لازم برای رویارویی موثر با بحران های طبیعی و غیر طبیعی و بیولوژیک است.

وی افزود: افزایش توان عملیات هوایی، ارزیابی کارکردها و قابلیت ها و اثر بخشی بین فرماندهی پایگاه هوایی شهید دوران و آمادگی کامل نیروهای بیمارستانی و امداد و نجات بیمارستان های نیروهای مسلح فارس با هدف مشخص مبارزه با ویروس کرونا از دیگر اهداف این رزمایش است.

امیر سرتیپ دوم جعفری با تاکید بر اهمیت تامین سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا، رزمایش بزرگ میدانی امداد، انتقال و نجات در سطح گسترده و با حضور بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح استان به میزبانی پایگاه هوایی شهید دوران  برگزار شد.

وی ادامه داد: رژه وسایل موتوری بیمارستان های نیروهای مسلح استان فارس، ضدعفونی تجهیزات پروازی پایگاه هوایی شهید دوران، امداد و انتقال بیماران مبتلا به کرونا و انجام هماهنگی کامل بیمارستان های نیروهای مسلح فارس از اقدامات انجام شده در این رزمایش بود.

بر اساس این گزارش،  به مناسبت سی و هشتمین سالگرد قهرمان ملی، شهید عباس دوران و به منظور آمادگی کامل بیمارستان های نیروهای مسلح استان فارس، رزمایش امداد و نجات بین بیمارستانی مدافعان سلامت نیروهای مسلح مستقر در استان فارس به فرماندهی بهداشت و درمان نهاجا و میزبانی و اجرای پایگاه هوایی شهید دوران برگزار شد.

دیدگاه