ابراهیم رییسی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد

  • 17 فروردین 1396 - 10:39
ابراهیم رییسی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه ۱۷ فروردین با معرفی کردن صولت مرتضوی به دومین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موسوم به «جمنا» و اعلام انصراف از حضور در هیئت نظارت بر انتخابات رسما کاندیداتوری خود را در انتخابات سال آینده اعلام کرد.

نماینده رئیسی در جمنا گفت: رئیسی با اعلام انصراف از هیئت نظارت انتخابات ریاست جمهوری رسما پذیرش داوطلبی خود را اعلام کرد.

او افزود: حضور ایشان جدی است و امیدوارم با قوت و قدرت در این عرصه با حمایت‌های همه‌جانبه شما نقش‌آفرینی کنیم.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کاندیداتوری رئیسی مطرح شده بود.

به نظر می‌آید رقابت اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال بین حسن روحانی و ابراهیم رئیسی باشد.

رئیسی ۵۵ ساله است و پیش از انتصاب به تولیت آستان قدس رضوی، دادستان کل ایران، معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور بوده است. رئیسی پس از درگذشت آیت الله واعظ طبسی در اسفندماه ۱۳۹۴ به تولیت آستان قدس منصوب شد. او داماد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد است.

حسام‌الدین آشنا، معاون فرهنگی رییس‌جمهور اسفند سال گذشته در واکنش به خبر احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که «مصلحت نیست قاضی را در معرض قضاوت عمومی قراردهیم.»

آشنا در توئیترش نوشته بود: «شایسته نیست احترام آستان قدس رضوی را به کارزار سخت و تلخ انتخابات بکشانیم. مصلحت نیست قاضی را در معرض قضاوت عمومی قراردهیم. از گذشته عبرت بگیریم.»

دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۹ اردیبهشت سال جاری همزمان با انتخابات شوراها برگزار شود.

دیدگاه