گوترش کرونا را بدترین بحران از زمان تاسیس سازمان ملل متحد دانست

  • 14 فروردین 1399 - 22:07

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بحران همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ میلادی / ۱۳۲۴ شمسی تاکنون توصیف کرد و نسبت به درگیری‌های بیشتر در آینده هشدار داد.

گوترش در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره ادامه داد که بحران کرونا، ترکیبی است از یک بیماری همه‌گیر که همه مردم جهان را تهدید می‌کند و همچنین تاثیرات اقتصادی که منجر به رکود بی‌سابقه می‌شود.

او گفت که ترکیب این دو عامل و همچنین خطر بی‌ثباتی فزاینده، افزایش خشونت‌ها و درگیری‌ها از این بحران بزرگترین چالش برای ما از زمان جنگ جهانی دوم خواهد ساخت.

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر بر همبستگی جهانی برای مدیریت این بحران تاکید کرد و گفت که به نظر او، جامعه جهانی هنوز با رسیدن به چنین همبستگی فاصله دارد، زیرا تاکنون بسیج علیه شیوع این ویروس از سوی کشورهای توسعه‌یافته بوده و آنان نیز در فکر نجات اقتصاد خود هستند.

گوترش با این حال نسبت به حرکت در مسیر درست ابراز امیدواری و تاکید کرد که باید به این حرکت شتاب بخشید.

سازمان ملل متحد، پس از آن که هفته گذشته برای کمک به کشورهای فقیر و در حال جنگ فراخوان داد، روز سه‌شنبه صندوق جدیدی را به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا ایجاد کرد.

دیدگاه