انتقاد جمعی مدیران و اساتید سلامت از اطلاعات و تحلیل غلط روحانی درباره کرونا

  • 14 فروردین 1399 - 22:14

هشت تن از مدیران پیشین حوزه سلامت و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با استناد به آمار رسمی،‌ در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران،‌ از وجود آمار و اطلاعات غلط در سخنرانی‌های او درباره بحران کرونا انتقاد کردند.

در نامه‌ای که متن آن روز چهارشنبه ۱۳ فروردین‌ماه منتشر شده امضاکنندگان با اشاره به سیر تصاعدی آمار ابتلا به کرونا طی سه روز اخیر، بر اساس گزارش رسمی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا،‌ سخنان روحانی درباره «بهتر شدن وضعیت» را مورد سوال قرار دادند.

در این نامه همچنین ضمن مقایسه آمار کشته‌شدگان کرونا در ایران و چین، با انتقاد از وجود ۳۸ کشته در ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ایران نسبت به ۲/۵ نفر در چین، به «تفکرات اشتباه و مشاوره‌های نادرست» دولت اشاره شده است.

این اساتید و مدیران سابق در بخشی دیگر از نامه خود از «نصیحت و نکوهش» مردم از سوی حاکمیت نیز ابراز نارضایتی کرده‌اند.

آن‌ها همچنین از ادامه فعالیت بانک‌ها و ادارات و بی توجهی به وضعیت مالی کارگران روزمزد و فصلی انتقاد کرده‌اند.

امضاکنندگان این نامه از روحانی خواسته‌اند توضیح دهد از ۲۰۰ میلیون یورو اختصاص‌ داده‌شده به این حوزه، چه میزان به تولید دارو و چه میزان به واردات داده شده است.

در بخشی از این نامه نوشته شده است: «شاید ناچار باشیم به جای غره شدن به اینکه اروپایی‌ها با ما تماس ویدئویی داشتنن و اعجاز آماری ما را جویا بودند، لازم شود ما با کره‌ای‌ها تماس گرفته و از اعجاز آنان پرس‌و‌جو کنیم.»

دیدگاه