یک مسئول در یونسکو: کنار ایرانیان هستیم

  • 03 فروردین 1399 - 14:40
یک مسئول در یونسکو: کنار ایرانیان هستیم

رئیس مرکز یادگیری مادام العمر یونسکو طی پیامی در پاسخ به نامه شهردار شیراز مبنی بر توقف تحریم‌ها علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کرد که در این دوره حساس کنار ایرانیان هستیم.

دیوید آجوارنا، رئیس مرکز یادگیری مادام العمر یونسکو طی پیامی و در پاسخ به نامه شهردار شیراز مبنی بر لزوم توقف تحریم‌ها در شرایط دشوار شیوع کرونا، اعلام کرد که نامه شهردار به مراجع مرتبط ارجاع شده است.

در پیام دیوید آچوارنا، خطاب به حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز آمده است: به نمایندگی از مرکز یادگیری مادام العمر یونسکو، سازمان هماهنگ کننده شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، عمیق ترین نگرانی های خود را در پی شیوع ویروس کرونا در ایران به جنابعالی و شهروندان شیراز ابراز می‌کنم.

او در این پیام آورده است: نظر به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که به شدت از همه گیری کووید-۱۹ متاثر شده است مرکز یادگیری مادام العمر یونسکو با شهر شیراز بواسطه شرایط سخت پیش روی آن ابزار همدردی می‌کند. ما کاملا از ایران در مبارزه با این بیماری حمایت کرده و نگرانی خود را در خصوص محدودیت‌هایی که ممکن است بر اثر تحریم‌های اعمال شده بوجود آید اعلام می‌داریم.

رئیس مرکز یادگیری مادام العمر یونسکو در پیام خود خطاب به شهردار شیراز افزوده است: به استحضار می‌رساند مکاتبه شما برای پیگیری‌های بعدی به بخش متولی امور خارجه در ستاد مرکزی یونسکو ارجاع شده است. مجددا اعلام می‌دارم در این دوره حساس، ما در کنار شما و ایرانیان هستیم.همچنین، مایلم بهترین آرزوها و تبریکات خود را به مناسبت نوروز به تمام ایرانیان در هر گوشه از جهان ابراز نمایم و امیدورام سال نو ایرانی آینده‌ای بهتر را برای همه ایرانیان به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا، پیش از این شهردار شیراز در راستای استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی این نهاد برای رساندن صدای شهروندان به گوش همه جهان طی نامه ای به شهرهای دوست و خواهر خوانده و سازمان‌های بین‌المللی نوشته بود:”تحریمهای ظالمانه در شرایط شیوع ویروس کرونا مصداق بارز جنایت جنگی است و اینجانب به نمایندگی از شهروندان فرهیخته شیراز از همکاران خود در سرتاسر جهان و مسئولین سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری انتظار دارم خواستار لغو تحریمهای ظالمانه شوند.”

دیدگاه