پلیس لندن شش نفر دیگر را در ارتباط با حمله به پناهجوی کرد ایرانی متهم شناخت

  • 15 فروردین 1396 - 21:57
پلیس لندن شش نفر دیگر را در ارتباط با حمله به پناهجوی کرد ایرانی متهم شناخت

در جریان رسیدگی به پرونده ضرب و جرح یک پناهجوی کرد ایرانی در لندن، پلیس شش نفر دیگر از جمله یک پسر ۱۵ ساله را به دخالت در این حمله متهم کرده و پرونده آنها را به دادگاه فرستاده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، روز گذشته ۵ نفر از سوی پلیس متهم شناخته شده و به دادگاه معرفی شده بودند.

پناهجوی کرد ایرانی که ۱۷ سال دارد، روز جمعه در جنوب لندن هدف حمله قرار گرفت و جمجمه اش در اثر این حمله شکست و خون در مغزش لخته شد. او اکنون در بیمارستان بستری است.

شاهدان گفته اند که ضاربان از اعضای یک گروه حدودا ۳۰ نفره بوده‌اند که تعدادی از آنها این پناهجوی را “بی رحمانه” کتک زدند.

بر این اساس سایر اعضای گروه شاهد کتک زدن دوستانشان بوده‌اند. قربانی قبل از حمله، همراه دوستانش در ایستگاه اتوبوس منتظر بوده است.

یکی از کارآگاهان پلیس لندن پیش از این در توصیف حمله به پناهجوی ایرانی گفته بود “طبق اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم، مهاجمان از قربانی پرسیدند که اهل کجاست و زمانی که برایشان مشخص شده که او پناهجو است، دنبالش کردند و او را هدف حمله ای بی رحمانه قرار دادند. او دچار آسیب دیدگی شدید سر و صورت شده است.”

این مامور پلیس گفت که “همه گروه های جامعه، مخالف خصومت نژادی هستند. هیچ کس نباید هدف رفتارهای خشونت آمیز قرار بگیرد، مخصوصا کسانی که برای پناه گرفتن به لندن آمده اند.”

صادق خان شهردار لندن این حمله را محکوم کرده گوین بارول، نمایندگان کرویدن در پارلمان مهاجمان را “فرومایه” خوانده است.

سفارت ایران در بریتانیا هم از حمله به پناهجوی کرد ایرانی ابراز تاسف و این اقدام را محکوم کرده است.

سفارت ایران گفته است وضعیت شهروند این کشور را از طریق تماس با مقام های محلی دنبال و همه امکانات را برای کمک به او به کار خواهد گرفت.

دیدگاه