رایزنی نخست‌وزیر و وزیر خارجه بریتانیا با مقام‌های ایران برای آزادی نازنین زاغری

  • 15 فروردین 1396 - 12:44
رایزنی نخست‌وزیر و وزیر خارجه بریتانیا با مقام‌های ایران برای آزادی نازنین زاغری

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس از صحبت‌های «توبیاس الوود» وزیر امور خاورمیانه بریتانیا ، وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور در مورد آزادی زاغری با مسئولان ایرانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا از مذاکرات نخست وزیر و وزیر خارجه بریتانیا با مسئولان ایرانی در رابطه با آزادی نازنین زاغری خبر داد.

زاغری فروردین‌ماه سال گذشته در ایران بازداشت و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد. او در این دادگاه به جرایم محرمانه متهم شده است.

در این گزارش ادعا شده که ایران دوتابعیتی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و از این رو کسانی که با این جرم بازداشت می‌شوند، اجازه دسترسی به مشاور را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس ضمن اظهار نگرانی‌ عمیق خود از تایید نهایی حکم نازنین زاغری در یک دادگاه استیناف ناموفق گفت: این جرم در حالی تایید شده که ایران اجازه ارتباط کنسول بریتانیا با زاغری را نمی‌دهد.

او گفت: ما نسبت به بازداشت تمامی شهروندان دو تابعیتی از جمله زاغری نگرانیم.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا همچنین گفت: «توبیاس الوود» وزیر امور خاورمیانه بریتانیا ، وزیر خارجه و نخست وزیر موضوع آزادی زاغری را با مسئولان ایرانی مطرح کرده‌اند.

او افزود: ما با خانواده نازنین زاغری از زمان بازداشت او بارها ملاقات داشته‌ایم. الوود با همسر او در لندن و با خانواده زاغری در تهران دیدار داشت تا به آنها اطمینان دهد بریتانیا همه تلاش‌ خود را در این مساله خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: ما به تلاش‌هایمان برای دسترسی بریتانیا به زاغری ادامه می‌دهیم و آماده‌ایم که دختر او را در امنیت کامل در صورتی که درخواست کنند به بریتانیا برگردانیم.

نازنین زاغری که مقیم بریتانیا بود، فروردین ماه امسال هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. ماموران پاسپورت او و دختر دو ساله‌اش را توقیف کردند و خانم زاغری را به کرمان بردند.

خانم زاغری پیش از دستگیری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری می‌کرد.

دیدگاه