تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

امام جمعه شیراز: در انتخابات بی رقیب هستم

  • 20 بهمن 1398 - 18:43
امام جمعه شیراز: در انتخابات بی رقیب هستم

آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز که کاندیدای انتخابات میان دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری است، گفته: پس از تایید صلاحیت و اعلام اسم بنده به عنوان کاندیدا، در ذهنم این مهم تداعی شد که در انتخابات پیش رو تنها و بی رقیب هستم، در حالی که باید یک چالش در انتخابات باشد.

به گزارش سایت “پیام خبر” وی افزود: قانون انتخابات ما ممکن است دلچسب نباشد و گوشه‌هایی را باید تکمیل کنیم که از جمله آنها که باید دقت شود این است که رقیب باید باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در این خصوص نوشته: از ۳۷ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در استان فارس، فقط یک نفر تأیید صلاحیت شده که امام جمعه شیراز است. یک سؤال این است که وضعیت داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری که عموماً روحانی هستند آنقدر نامطلوب است که از ۳۷ نفر ۳۶ نفر فاقد صلاحیت هستند؟ و سؤال دوم این است که وقتی فقط یک نفر واجد صلاحیت وجود دارد، چرا برای انتخابات هزینه شود؟ آیا بهتر نیست همان یک نفر بدون انتخابات وارد مجلس خبرگان شود؟

انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در حالی روز دوم اسفند همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که فقط آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز کاندیدای آن است و ۳۶ کاندیدای دیگر برای حضور در این رقابت انتخاباتی تأیید نشده‌اند.

دیدگاه