فرزند هاشمی رفسنجانی: دفتر مشاوران پدرم علیرغم پیگیری آقای شمخانی هنوز مهروموم است

  • 15 فروردین 1396 - 9:27
فرزند هاشمی رفسنجانی: دفتر مشاوران پدرم علیرغم پیگیری آقای شمخانی هنوز مهروموم است

یاسر هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که دفتر مشاوران آقای هاشمی رفسنجانی که پس از درگذشت او مهر و موم شد، علیرغم تلاش دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنان در همان وضعیت قرار دارد.

آقای هاشمی به خبرگزاری آنا گفته است که درباره مرجعی که درخواست مهروموم دفتر مشاوران پدرش را داده حتی با دفتر رهبری هم تماس گرفته اند، اما “آنها گفتند ما چنین دستوری ندادیم”.

دفاتر مشاوران رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ساختمانی در شمال تهران قرار دارد که محل مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع است. این دفاتر سه روز پس از درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی مهروموم شد، اما به گفته فرزند آقای هاشمی رفسنجانی هیچ مرجعی مسئولیت این اقدام را به عهده نمی گیرد.

او از مهروموم دفاتر مشاوران آقای هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده و گفته “از کارهای نسجیده وشتابزده ای” بود که پس از درگذشت پدرش اتفاق افتاد.

به گفته آقای هاشمی “هر وقت ما جویا شدیم که دلیل این مسأله چه بوده است، اعلام کردند از بالا دستور رسیده است. از بالا و حتی دفتر مقام معظم رهبری را نیز ما بررسی کردیم و آنها هم گفتند که ما چنین دستوری نداده‌ایم. در آخر هم نفهمیدیم که این بالا چه چیز و چه کسی است”.

“در یک مقطعی آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیر ماجرا بود و خود ایشان به من اعلام کرد که این کار بدون مجوز ما بوده و کتبا اعلام کرده‌ایم که پلمپ باز شود ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است”.

یاسر هاشمی گفته است که “حتی دفتر آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پلمپ نشد، دفتر دانشگاه آزاد پلمپ نشد، دفتر مشاوران در خود مجمع تشخیص (در ساختمان کاخ مرمر در جنوب تهران) پلمپ نشده است و در آن دفتر رفت‌وآمد وجود دارد و مشاوران جلسات خود را برگزار می‌کنند”.

ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک که دفتر مشاوران رئیس مجمع تشخیص مصلحت در آن مهروموم شده با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل آیت الله خامنه ای است.

دیدگاه