روحانی در خصوص هواپیمای سرنگون شده: دادگاه ویژه تشکیل شود

  • 24 دی 1398 - 15:11
روحانی در خصوص هواپیمای سرنگون شده: دادگاه ویژه تشکیل شود

حسن روحانی، رئیس جمهور از قوه قضاییه خواسته است تا برای بررسی ساقط شدن هواپیمایی اوکراین در آسمان ایران، دادگاهی ویژه ای تشکیل شود.

حسن روحانی گفت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل بدهند. این یک پرونده عادی و معمولی نیست، تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد.

رئیس جمهور افزود: به دلیل آشنایی که با پدافند هوایی دارم می‌دانم که فقط یک نفر مقصر نیست. دیگرانی هم هستند. می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود. اینکه چه کسانی دخیل بودند که این سهو انجام گرفت باید برای مردم روشن شود.

آقای روحانی تاکید کرد که این حادثه پرونده ای “عادی و معمولی” نیست و افزود که مسئولان باید تمام روندی که از لحظه سرنگونی در روز چهارشنبه پیش آمد تا زمان برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی در جمعه را توضیح دهند.

صبح چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ در جریان شلیک پدافند سپاه به هواپیمای تهران – کی‌یف ۱۷۶ مسافر و کادر پروازی این هواپیما کشته شدند.

از زمان وقوع این رخداد تا صبح شنبه، مسئولان می گفتند که هواپیما بر اثر نقص فنی سقوط کرده اما روز شنبه ۲۱ دی ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که این هواپیما بر اثر اصابت موشک پدافند سپاه سرنگون شده.

دیدگاه