مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان لغو شد

  • 17 دی 1398 - 15:06
مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان لغو شد

بنا بر اعلام مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع قاسم سلیمانی در کرمان، این مراسم با توجه به ازدحام جمعیت لغو شده است.

به گفته او این مراسم در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مهدی صدفی می‌نویسد که خودروی حامل پیکر قاسم سلیمانی «در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری» موکول شده است.

دست‌کم ۳۵ نفر در جریان مراسم تشییع قاسم سلیمانی در کرمان کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند. بنا بر اعلام پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور علت وقوع این حادثه ازدحام جمعیت شرکت کننده در این مراسم بوده است.

حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده اند، صدمه دیده اند و فشار جمعیت موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده شده است.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ازدحام جمعیت در یکی دو نقطه از جاهایی که تراکم جمعیت وجود داشت باعث شد عده ای از مردم زیر دست و پا و ازدحام بمانند و در این حادثه تعدادی از عزاداران دچار آسیب شدند که در بین آنان زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد.

پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران بامداد سه شنبه ۱۷ دی برای تشییع و خاکسپاری به شهر کرمان منتقل شد. مراسم تشییع قاسم سلیمانی در حالی امروز در کرمان متوقف شد که پیکر او پیش از این در شهرهای اهواز، تهران و قم نیز تشییع شده بود.

قاسم سلیمانی از سال ۱۳۷۶ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود. او به همراه چهار تن از اعضای سپاه و پنج عضو حشد الشعبی عراق بامداد سیزدهم دی ۱۳۹۸ در پی حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد ترور شد.

دیدگاه