امام جمعه شیراز “تهدید به ترور شد”

  • 09 آذر 1398 - 17:49
امام جمعه شیراز “تهدید به ترور شد”

یک منبع به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران گفته که آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز تهدید به ترور شده.

این منبع که نامش فاش نشده، افزوده به همین دلیل با دستور شورای تأمین فارس شمار اعضای تیم حفاظت امام جمعه شیراز افزایش یافته.

به گفته این منبع، امام جمعه شیراز از سوی “جریانات ضدانقلاب و منافقین” تهدید به ترور شده.

در حالی که باشگاه خبرنگاران به نقل از منبع ناشناس از “تهدید به ترور” سخن به میان آورده اما خبرگزاری مهر گزارش داده که این موضوع “تهدید در فضای مجازی” بوده و از ترور سخن به میان نیاورده.

در خصوص این تهدید، جزییات بیشتری اعلام نشده و مشخص نیست که این تهدید آیا ارتباطی با سخنان امام جمعه شیراز در زمان اعتراضات اخیر این کلانشهر دارد یا خیر.

امام جمعه شیراز در زمان اعتراضات گفته بود اگر شورای تامین نتواند به اعتراضات پایان دهد، به همراه بسیجیان به خیابان خواهد آمد. او همچنین در اظهارنظری دیگر گفته بود:رضاخان با آن همه عظمت و قلدری نتوانست عمامه را از روی سر آخوند بردارد، اینها می‌گویند آخوند باید کنار رود اما ما ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هر غلطی می‌توانند انجام دهند.

یک منبع امنیتی چندی پیش به خبرگزاری ایرنا گفته بود که گسترده‌ترین اعتراضات اخیر در شیراز رخ داده، به گونه‌ای که همزمان ده‌ها نقطه این کلانشهر به صحنه اعتراضات تبدیل شد.

در اعتراضات پیش از این که در سال‌های گذشته در شیراز رخ می‌داد، کانون اعتراضات عمدتاً در یکی دو خیابان بود اما در اعتراضات آبان ۹۸ این اعتراضات از شمال و مرکز شیراز تا جنوب را فرا گرفت. این گستردگی نشان می‌دهد که طیف معترضان شامل اقشار مختلف جامعه بوده.

تحلیلگران بر این باور هستند که این اعتراضات ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی داشته.

دیدگاه