ژنرال آمریکایی خواهان اقدام نظامی علیه ایران شد

  • 12 فروردین 1396 - 12:03
ژنرال آمریکایی خواهان اقدام نظامی علیه ایران شد

فرماندۀ نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، ژنرال “ژوزف وُتل”، در یک ادعا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین تهدید درازمدت علیه ثبات خاورمیانه یاد کرد. ژنرال وُتل که این ادعا را در مقابل نمایندگان کنگرۀ آمریکا ایراد می کرد همچنین خواستار به کارگیری ابزار نظامی برای مقابله با برتری طلبی جمهوری اسلامی ایران در یمن و منطقۀ خلیج فارس شد.

فرماندۀ نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه سپس مدعی شد که اقدامات تخریبی جمهوری اسلامی ایران و متحدانش در کانون مشکلات عمدۀ منطقه نظیر تهدید دولت اسلامی در عراق و سوریه، افغانستان، یمن و صحرای سینا است. او مدعی شد به همین دلیل ایران بزرگترین تهدید درازمدت علیه ثبات این بخش از جهان به شمار می رود.

ژنرال “ژوزف وُتل” سپس گفته است باید به هر وسیله ای از جمله از طریق نظامی مانع از به انجام رسیدن اهداف مخرب ایران در منطقه شد. وی در میان اقدام های ایران در خاورمیانه به حمایت های نظامی این کشور از حوثی های یمن و تهدیدهای مداوم نیروی دریایی سپاه پاسداران علیه ناوهای آمریکا و دیگر کشورهای خارجی در آب های خلیج فارس اشاره کرد و گفت که حوثی های یمن به کمک ایران موشک های دفاعی و رادار در آبهای خلیج فارس مستقر کرده اند و مانع از رفت و آمد آزادانۀ کشتی ها در دریای سرخ و تنگه باب المندب می شوند.

در پاسخی تلویحی به سخنان ژنرال وُتل، سردار پاسدار احمد دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، از آمریکا خواست که نیروهای نظامی اش را از منطقه خارج کند.

سردار دهقان همچنین گفت: آمریکا نباید انتظار داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران برایش در منطقه فرش قرمز پهن کند.

دیدگاه