حاشیه سیاسی عضو جدید شورای شهر شیراز

  • 27 شهریور 1398 - 18:48
حاشیه سیاسی عضو جدید شورای شهر شیراز

محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز که به تازگی جانشین مهدی حاجتی در شورای شهر شده، چهارشنبه بیست و هفتم شهریور در اولین نطقش ابراز امیدواری کرد که حاشیه های سیاسی شورای شهر شیراز کمتر شود. او فقط چند دقیقه بعد از بیان این جمله، حرف خودش را نقض کرد و وارد یک حاشیه سیاسی شد و گفت: به مردم شهیدپرور و عناصر مومن انقلابی شیراز که شاهد رفتارهای بی شرمانه ای چون نصب بنر اسراییلی در هفته دفاع مقدس سال گذشته بودند قول خواهم داد ، جهت جلوگیری از تکرار این قبیل اعمال و خنثی نمودن این شبکه نفوذی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.

اشاره تذروی به بنری است که سال گذشته به مناسبت گرامیداشت “هفته دفاع مقدس” در شیراز نصب شده بود اما تصاویر این بنر به جای اینکه سربازان ایرانی باشند، سربازان اسرائیلی بودند. به دنبال جنجال بر سر این بنر، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز بازداشت شد.

ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز در پاسخ به سخنان امروز محمدتقی تذروی گفت: شبکه نفوذ را نه در میان دو سه کارمند بلکه در جاهایی پیدا کنید که عده ای با امید رای آوردن به ناامید کردن مردم می پردازند و بزرگترین آسیب را به نظام می زنند.

اصطلاح “شبکه نفوذ” چند سالی است وارد ادبیات سیاسی ایران شده.

محافظه کاران در چند سال اخیر شماری از مخالفان و فعالان را با “انگ نفوذی” از عرصه سیاسی و اجتماعی حذف کرده‌اند.

دیدگاه