صحنه‌آرایی تندروها علیه شهرداری شیراز

  • 09 شهریور 1398 - 14:17
صحنه‌آرایی تندروها علیه شهرداری شیراز

سعید نظری، سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص حملات پیاپی تندروها علیه شورا و شهرداری شیراز گفت: با پیگیری و شکایت‌هایی که در پی بعضی از این موارد صورت گرفت مشخص شده که بخشی از این جنجال سازی ها واقعاً صحنه سازی بوده و پشت پرده آن اتفاقات دیگری رخ داده است که در نهادهای قضایی و امنیتی در حال بررسی است.

تندروها طی دو سال اخیر بارها با بهانه قراردادن بنرهای سطح شهر یا نام و وضعیت تابلوهای شهری به طور سازمان یافته به شورا و شهرداری شیراز حمله کرده‌اند.

آقای نظری در مصاحبه با خبرگزای ایرنا یکی از نمونه‌های انتقادات ناروا علیه شهرداری را در خصوص از قلم افتادن کلمه شهید در تابلوی یکی از کوچه‌های سطح کلانشهر شیراز دانست و گفت: این موضوع را در روزهای اخیر شخصاً بررسی کردم و در آن خیابان تنها در تابلوی یکی از کوچه‌ها کلمه شهید درج نشده بود و چون این کلمه شبرنگی بوده گویا کم آمده و این کج سلیقگی از سوی پیمانکار رخ داده است.

نظری ادامه داد: بخشی از این موارد اشتباهات اداری و کارمندی بوده مانند تابلوی مقابل سازمان مترو شیراز در خصوص شهادت امام جواد (ع) که مدیر روابط عمومی مترو در آن روز غائب بوده و کارمندی سهواً به اشتباه این خطا را انجام داده بود اما اینکه سریعاً عکس آن گرفته و منتشر می‌شود و همچنین تئوری پردازی‌های مختلفی در این خصوص منتشر می‌شود مصداق بی‌اخلاقی است.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: این امکان‌پذیر بود که این موضوع را تلفنی گوشزد کرد مانند بسیاری دیگر از موارد که افرادی هستند که با دیدن اینگونه اشتباه‌هات، لسانی موضوع را منتقل می‌کنند و مساله برطرف می‌شود.

سعید نظری گفت: تاکنون طیف مقابل تنها با تخریب و جنجال سازی ظاهری و اینکه مدام می گویند مدیریت شهری فعلی کاری نکرده بسنده کرده‌اند اما انتقاد اصولی و عملکردی از آنها دیده نشده است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: در دوره‌ای که عمده شهرداری‌های کشور بدهی‌های سنگینی دارند، شهرداری شیراز، بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کرده و حقوق پرسنل نیز به موقع پرداخت می‌شود و هیچ تجمعی درخصوص عدم پرداخت به موقع مطالبات این نهاد طی یک سال گذشته مشاهده نشده، همچنین بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام کلان شهر شیراز مانند چند تقاطع تکمیل شده و همچنین خط دو مترو این شهر به سرعت در حال تکمیل و زیرساخت دوچرخه‌های نسل چهارم در سطح این شهر مهیا شده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز تاکید کرد: شورا و شهرداری شیراز پذیرای انتقادات سازنده و عملکردی است و از آن استقبال می‌کند، اما اینکه چرا کلمه، نقطه و یا حرفی از یک تابلو آن هم به صورت سهوی حذف شده هیچ دردی از جامعه و شهروندان شیراز دوا نخواهد کرد.

دیدگاه