نایب رئیس شورای شهر شیراز: نام شهدا به بازی سیاسی یک جریان خاص تبدیل شده

  • 07 شهریور 1398 - 0:02
نایب رئیس شورای شهر شیراز: نام شهدا به بازی سیاسی یک جریان خاص تبدیل شده

ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به شائبه‌ی حذف عنوان شهید از نام تابلوهای برخی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر گفت: متأسفانه یک جریان خاص سیاسی سال‌های سال است که از نام و جایگاه شهدا بین مردم سوءاستفاده می‌کنند و عملاً به بازی سیاسی و روزمره آنان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این جریانات بی‌عملی خودشان را پشت مقام شهدا قایم کرده‌اند، تصریح کرد: جریاناتی که این موضوعات را ابزار بازی‌های منفعت‌طلبانه‌ی خود قرار می‌دهند، چیزی در چنته ندارند که به مردم ارائه بدهند؛ آن‌ها شمعی برای روشن کردن ندارند و شمع دیگران را فوت می‌کنند!

صبوری خطاب به این جریانات خاص گفت: بهتر است این افراد و گروه‌ها، در رفتار و کردار خودشان بازبینی کنند و از مقام و ارزش شهدا بین مردم سوءاستفاده نکنند.

تابلوها مربوط به دوره‌ی فعلی نبوده است

در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌های رسمی منتشر شد که در آن عنوان شهید از روی تابلوهای چند خیابان و کوچه‌های منشعب آن حذف شده که با واکنش‌های زیادی همراه شد.

اما در حالیکه این اقدام از سوی برخی به دوره‌ی فعلی شهرداری شیراز نسبت داده شده است، توضیحات مقامات مسؤول در این زمینه حاکی است که طراحی و نصب این تابلوها در دوره‌ی پیشین شورا و شهرداری شیراز انجام گرفته بود و ارتباطی با دوره‌ی فعلی ندارد.

دیدگاه