تأیید صحت انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز

  • 30 مرداد 1398 - 17:17
تأیید صحت انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز گفت که «هیچ خدشه‌ای» بر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز که روز دوشنبه ۲۸ مرداد برگزار شد، «وارد نیست.»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، امیری امروز در جمع اعضای هیات رئیسه جدید شورای شهر افزود: پس از ارائه توضیحات اعضای شورا و با توجه به اعلام شفاهی و نامه مکتوب شورا در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۵/۲۸، مبنی بر خودداری رییس شورا از امضای صورتجلسه و دعوتنامه، خدشه‌ای بر انتخابات هیات رییسه جدید وارد نیست.

اشاره آقای امیری به نامه‌ای با امضای ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای شهر شیراز است که شنبه ۲۶ مرداد به فرمانداری ارسال شده بود و در آن موضوع جلسه علنی شورا در روز دوشنبه ۲۸ مرداد که برگزاری انتخابات هیات رئیسه بود به اطلاع فرماندار رسانده شده بود.

اما فرماندار شیراز یک روز بعد در نامه‌ای گفته بود که نامه‌های شورا را باید رئیس شورا [احمدرضا دستغیب] امضا کند و در صورتی که او غایب باشد، نایب رئیس می‌تواند نامه را امضا کند. فرماندار اما امروز در جلسه‌ای که با هیات رئیسه جدید شورای شهر شیراز داشته، آنگونه که روابط عمومی فرمانداری گزارش داده پذیرفته که آقای دستغیب از امضای نامه خودداری کرده و بر همین اساس نایب رئیس شورای شهر ناچار شده نامه را امضا کند.

انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز روز دوشنبه ۲۸ مرداد برگزار شد که در نتیجه آن عبدالرزاق موسوی به عنوان رئیس جدید شورا انتخاب شد اما سیداحمدرضا دستغیب، رئیس کنونی شورا این انتخابات را به رسمیت نشناخته و امروز در حالی که شورای شهر جلسه‌ای نداشته، به تنهایی در صحن علنی شورای شهر حاضر شد.

فردا ۳۱ شهریور آخرین روز ریاست آقای دستغیب در شورای شهر شیراز و از اول شهریور ریاست سال سوم شورا بر عهده آقای موسوی خواهد بود.

دیدگاه