انتقاد فعال حقوق زنان به حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز

  • 26 مرداد 1398 - 8:46
انتقاد فعال حقوق زنان به حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز

جمیله کریمی، دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس در نشست هم اندیشی این تشکل با رسانه ها به حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز انتقاد کرد و گفت: با اصل بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز و زندان رفتن وی مخالفم و ذهن دوستان اصلاح‌طلب ما در این زمینه اقناع نشده است و حذف وی از شورا نیز قانع‌کننده نیست.

جمیله کریمی افزود: روز چهارشنبه ۲۳ مرداد با من تماس گرفته شد و گفته شد که شما برخی از اعضای شورای شهر را تحریک کرده اید که در صحن علنی شرکت نکنند، من هم پاسخ دادم با اصل بازداشت مهدی حاجتی و زندان رفتن وی مخالفم.

روز چهارشنبه قرار بود محمدتقی تذروی به عنوان «جایگزین» مهدی حاجتی در شورای شهر شیراز معرفی شود اما شورای شهر شیراز در نامه ای به فرمانداری اعلام کرد که تذروی نمی تواند جایگزین حاجتی شود و بر اساس قانون فقط می تواند «جانشین موقت» باشد. در همین حال برخی گمانه زنی ها حاکی از این بود که ممکن است شماری از اعضای شورای شهر شیراز برای جلوگیری از «جایگزینی» که آن را «غیر قانونی» می دانستند، دست به آبستراکسیون بزنند تا جلسه علنی شورا از رسمیت بیفتد و جلوی «جایگزینی غیرقانونی» گرفته شود اما ساعتی قبل از جلسه شورای شهر، نامه نگاری رئیس شورا و فرمانداری در خصوص «غیر قانونی بودن جایگزینی» سبب شد که مراسم معارفه محمدتقی تذروی لغو شود.

مهدی حاجتی، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز است که دادگاه انقلاب او را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس محکوم کرده. آقای حاجتی ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. دادگاه او را به دو سال تبعید به طبس نیز محکوم کرده.

جمیله کریمی در ادامه نشست گفت: جانشین مهدی حاجتی یکی از افرادی است که پرچم اسرائیل را بر سر در شهرداری شیراز نصب کرده؛ شما باید حساسیت اصلاح طلبان را دست کم در این موضوع ببینید.

استفاده از عکس سربازان اسرائیلی در بنر مرتبط با هفته دفاع مقدس در چهارم مهرماه پارسال، باعث برکناری ۲ تن از مسئولان حوزه روابط عمومی در شهرداری شیراز شد. از سوی دیگر برخی افراد معترض به این بنر، با برپایی تجمعی که از سوی فرماندار شیراز غیرقانونی اعلام شد، گامی فراتر نهادند و پرچم اسرائیل را بر سر در شهرداری شیراز نصب کردند و پس از یک ساعت سخنرانی و طرح موضوع اعتراض، این پرچم را به آتش کشیدند.

دیدگاه