سپاه یک نفت‌کش بریتانیایی را در خلیج فارس توقیف کرد

  • 29 تیر 1398 - 7:27
سپاه یک نفت‌کش بریتانیایی را در خلیج فارس توقیف کرد

نیروی دریای سپاه پاسداران ۲۸ تیر اعلام کرد یک نفت‌کش بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرده است. همزمان وزیر امور خارجه بریتانیا از توقیف دومین نفت‌کش بریتانیایی در تنگه هرمز خبر داده است.

به گزارش یورو نیوز، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران با صدور طلاعیه‌ای اعلام کرد: «عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استینا ایمپرو(stena impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

بنا بر همین بیانیه «نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.»

استینا بولک، شرکتِ مالک نفت‌کش استینا ایمپرو می‌گوید که ارتباط با این کشتی که به مقصد عربستان سعودی در حال حرکت بود، قطع شده است. استنا بولک می‌گوید ۲۳ نفر بر عرشه شناور حضور دارند.

بنا بر همین گزارش، کمیته اضطراری دولت بریتانیا موسوم به کبرا برای رسیدگی به این مساله جلسه فوری برگزار کرده است.

روابط میان ایران و بریتانیا پس از توقیف نفت‌کش ایرانی گریس۱ در تنگه جبل‌الطارق به شدت بحرانی شد.

ساعاتی پیش از توقیف نفت‌کش بریتانیایی در تنگه هرمز، دادگستری جبل‌الطارق قرار توقیف نفت‌کش گریس۱ را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به تایید خبر توقیف نفت‌کش بریتانیایی استینا ایمپرو اعلام کرد با مقام‌های بریتانیایی در این باره تماس خواهد گرفت.

دیدگاه