دادگاه فائزه هاشمی روز ۲۷ فروردین برگزار می‌شود

  • 09 فروردین 1396 - 17:50
دادگاه فائزه هاشمی روز ۲۷ فروردین برگزار می‌شود

فائزه هاشمی با شکایت دادستانی به دادگاه می‌رود. قرار است این نماینده پیشین مجلس و دختر هاشمی رفسنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شود.

حدود دو هفته پیش دادگاهی فائزه هاشمی را به شش ماه حبس محکوم کرده بود. حال قرار است روز ۲۷ فروردین ماه به دنبال شکایت دادستان تهران و سپاه پاسداران، خانم هاشمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شود.

گفته می‌شود که پرونده فائزه هاشمی بخش‌های مختلفی دارد. به بخشی از پرونده او در شعبه ۱۰۶ مجتمع قضایی کارکنان دولت رسیدگی شده است. خانم هاشمی به “جرم” مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی “معاند” به ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

حال اعلام شده است که بخش دیگری از پرونده او هنوز باز است و بررسی این بخش از پرونده در دستور کار شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی قرار دارد.

تا کنون اتهاماتی که قرار است در دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گیرد، اعلام نشده است.

ماجرای تکراری

این نخستین بار نیست که فائزه هاشمی در ایران به زندان می‌افتد. او پس از انتخابات سال ۸۸ بارها بازداشت شده بود.

در سال ۱۳۹۰ شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی دختر هاشمی رفسنجانی را به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه زندان محکوم کرده بود. خانم هاشمی پس از سپری شدن دوران حبس خود در واپسین روز سال ۹۱ از اوین آزاد شد.

حال قرار است خانم هاشمی توسط همان شعبه از دادگاه انقلاب اسلامی مجددا محاکمه شود.

گفته می‌شود که حکم احضاریه خانم هاشمی پنج روز پس از درگذشت پدرش، هاشمی رفسنجانی صادر شده است. خانم هاشمی در اعتراض به حکم صادره دادگاه مجتمع قضایی کارکنان دولت و نحوه برگزاری آن از دفاع از خود در جلسه دادگاه خودداری کرده بود.

دیدگاه