استاندار فارس: مسائل فرهنگی با بگیر و ببند حل نمی‌شود

  • 06 تیر 1398 - 6:58
استاندار فارس: مسائل فرهنگی با بگیر و ببند حل نمی‌شود

استاندار فارس گفت: مسائل فرهنگی و رعایت ارزش‌ها و هنجارها بیشتر در چارچوب امور فرهنگی و با کارهای نرم افزاری مؤثر خواهد بود و این مسائل با برخوردهای خشن و بگیر و ببند پاسخ نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: در زمینه نشاط اجتماعی، امید آفرینی و حقوق شهروندی، بدون تردید هم افزایی فرهنگی بین استان‌ها و کشورها تأثیرگذار است و انتظار است که دستگاه قضائی زمینه‌های لازم را برای فرهنگ پذیری و جامعه پذیری هرچه بالاتر و بیشتر جوانان و اقشار مختلف مردم فراهم کنند.

لزوم تعامل دستگاه های اجرایی و نظارتی

استاندار فارس در ادامه گفت: تکلیف می‌کنم که دستگاه‌های اجرایی استان از ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع‌های مرتبط با رعایت قانون حتماً استقبال کنند.

وی اظهار داشت: بی شک این هم به نفع کشور، استان و دستگاه‌های اجرایی است و هم موجب اعتماد آفرینی در جامعه خواهد شد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم برقراری هم افزایی مثبت و دوسویه بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی با هدف اعتماد سازی مورد نیاز جامعه، اظهار داشت: برخی مواقع ممکن است اشتباهی از سر بی توجهی و عدم آگاهی نسبت به قانون روی دهد و چه بهتر اینکه این مسائل در یک فضای تعاملی و با هدف رفع مشکل دنبال شود.

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم پاسخگویی مناسب کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به مردم و مراجعان بیان کرد: مردم انتظار شنیدن پاسخ درست و روشن را دارند و کارکنان دستگاه‌ها موظفند که پاسخ تقاضای مراجعان چه مثبت و چه منفی را به درستی و با زبان خوش و نه از سر بی میلی و بی انگیزگی بدهند.

رحیمی ادامه داد: همچنین برای آگاهی مردم از شرایط معامله‌ها، آگهی‌های مناقصه‌ها و شفافیت هرچه بیشتر در این زمینه، اطلاعات مربوط به این موارد باید بر روی سامانه‌های پیش بینی شده قرار داده شود.

دیدگاه