صادق لاریجانی در واکنش به روحانی: از سر هوس کسی را احضار نمی‌کنیم

  • 07 فروردین 1396 - 17:26
صادق لاریجانی در واکنش به روحانی: از سر هوس کسی را احضار نمی‌کنیم

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی در کردستان درباره سرمایه‌گذاری در ایران گفته است “قوه قضائیه از سر هوس کسی را احضار نمی‌کند.”

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دو روز پیش (۵ فروردین) در کردستان با انتقاد از قوه قضائیه خواستار همکاری بیشتر این قوه برای جذب سرمایه‌گذاران شده بود.

روحانی گفته بود:”ما بیاییم تلاش کنیم، خواهش کنیم، التماس کنیم، یک آقایی را بیاوریم که اینجا سرمایه‌گذاری کند، سر یک چیز جزئی یک دفعه یک آقایی هوس ‌کند این طرف را احضار کند. نمی‌شود کار کرد”.

روحانی همچنین گفته بود دستگیری و زندان بایستی به عنوان آخرین مرحله و اقدام باشد. هنوز مشخص نیست اشاره آقای روحانی به کدام سرمایه‌گذار بوده است.

رئیس قوه قضائیه امروز با رد این اظهارات گفته است: “برخی می‌گویند دستگاه قضایی نباید از روی هوس و به خاطر تخلفات کوچک، بگیر و ببند راه بیندازد. ما اساساً چنین چیزی نداریم. اگر تخلفی در حد جرم نباشد نه کسی را احضار می‌کنیم و نه اساساً به موضوع ورود خواهیم کرد. ”

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، صادق لاریجانی همچنین گفته است: “می‌گویند قوه قضاییه به کسی که مرتکب اقدام خلاف قانون شده تذکر بدهد و از او خواهش کند. ظاهراً قوه قضاییه را با نهادهای دیگر اشتباه گرفته اند. دستگاه قضایی جای خواهش کردن از کسی نیست زیرا قانون این اجازه را نمی‌دهد.”

این اظهارات در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران سال ۹۶ را سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” نامیده و گفته عملکرد مسئولان در سال گذشته با انتظارات فاصله زیادی داشت.

رهبر انقلاب کمتر از یک ماه پیش از اجرا نشدن سیاست‌های “اقتصاد مقاومتی” انتقاد کرد و گفت نباید به انتظار سرمایه‌گذاری خارجی نشست.

دیدگاه