رفتار برخی اعضای شورای شهر شیراز «انتخاباتی است»

  • 16 مرداد 1397 - 19:40
رفتار برخی اعضای شورای شهر شیراز «انتخاباتی است»

محمدحسن گلرخیان، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس در مورد رویکرد برخی از اعضای شورای شهر شیراز برای کاندیداتوری در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار برخی اعضای شورای شهر یا مدیران دولتی به گونه‌ای است که شائبه آمادگی برای حضور در انتخابات آینده را ایجاد می‌کند.

محمدحسن گلرخیان که امروز در یک نشست خبری سخن می‌گفت، افزود: بر اساس میثاق نامه، اعضای فراکسیون امید متعهد شده‌اند در کلیات تابع نظر شورای هماهنگی باشند و مسئولیت فعلی را پله‌ای برای فرصت بعدی تلقی نکرده و به مردم خدمت کنند.

او افزود: کاندیداتوری افراد منع قانونی ندارد اما شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب از آن‌ها [در انتخابات مجلس] حمایتی نخواهد کرد.

آقای گلرخیان در مورد نحوه انتصابات در شهرداری شیراز و برخی دستگاه‌های دولتی گفت: جریان اصلاحات با دو آفت پاسخ استعلامات و حلقه نزدیکان روبرو است که شایسته سالاری را خدشه دار می‌کند.

او گفت: در مواجهه با قدرت گروهی از اصلاح طلبان، دموکرات و برخی بوروکرات رفتار می‌کنند و با پدیده‌ای به نام «عارفیسم» روبرو هستیم که زمانی که در قدرت هستند، بالاجبار یک سری از ملاحظات رو رعایت می‌کنند بنابراین رفتن در قدرت اگر قرار باشد با ملاحظه کاری همراه باشد، بهتر است اتفاق نیفتد.

او در بخش دیگری از سخنانش به ابرچالش‌های شناسایی شده در کشور اشاره کرد و افزود: اهمیت موضوعاتی چون آب و خشکسالی، اشتغال، صندوق‌های بازنشستگی و مؤسسات مالی و اعتباری و نیز نقدینگی موجود در بازار به حدی است که به جای واژگان همیشگی بحران، مساله و چالش از واژه «ابرچالش» استفاده می‌کنند.

رییس شورای منطقه حزب اتحاد ملت استان فارس گفت: آسیب‌های اجتماعی نیز که برای همه ما امری تکراری و آشناست، با بحران اعتماد و «بی اعتمادی عمومی» بین مردم و مسئولان روبرو هستیم.

دیدگاه