واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعتراضات شیراز

  • 13 مرداد 1397 - 10:07
واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعتراضات شیراز

توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا در خصوص اعتراضات شیراز و چند شهر دیگر نوشت: از صدای مردم ایران که نادیده گرفته شده، حمایت می‌کنیم

توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا که به درج دیدگاه‌های دولت آمریکا می‌پردازد، روز جمعه ۱۲ مرداد نوشت: ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

توئیتر فارسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در توئیت دیگری نوشت آمریکا ضمن حمایت از صدای نادیده گرفته شده مردم ایران، امیدوار به آزادی برای ایرانیان است.

روزهای اخیر خیابان‌های ملاصدرا، کریم خان زند و داریوش در شیراز شاهد تجمعات اعتراضی شماری از شهروندان بوده است. برای اولین بار بود که اعتراضات به شکلی وسیع به یکی از مراکز شلوغ و تجاری شیراز یعنی چهارراه زند و خیابان داریوش کشیده شد شکل گیری اغلب این تجمعات در اعتراض به گرانی و مشکلات معیشتی بوده اما شعارهای معترضان عمدتاً سیاسی بوده. معترضان بر این باور هستند که مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از سیاست‌های مقامات است.

تجمعات مشابهی هم در اصفهان، کرج، مشهد و چند شهر دیگر رخ داده.

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در خصوص اعتراضات اخیر در این شهر گفت: «مسئولان سعی دارند با وعده، اعتراضات را خاموش کنند اما دوره وعده و وعید گذشته است، مسئولان باید کاری کنند که برای مردم ملموس باشد و شاهد اوضاع بهتری باشند.»

خبرگزاری فارس هم گزارش داده که در تجمعات اخیر شیراز شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر داده شده.

 

دیدگاه