شعار «مرگ بر دیکتاتور» در اعتراضات شیراز

  • 12 مرداد 1397 - 15:50
شعار «مرگ بر دیکتاتور» در اعتراضات شیراز

خبرگزاری فارس گزارش داده که در تجمعات اخیر شیراز شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر داده شده.

این خبرگزاری روز پنجشنبه ۱۱ مرداد در خصوص اعتراضات اخیر شیراز نوشت: «در میان جمعیت معترض امروز خبری از شکستن و خراب کردن و آتش زدن نبود، اما کم‌کم شعارها با هدایت برخی افراد، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و سیاسی شد.»

روزهای اخیر خیابان‌های ملاصدرا، کریم خان زند و داریوش در شیراز شاهد تجمعات اعتراضی شماری از شهروندان بوده است. برای اولین بار بود که اعتراضات به شکلی وسیع به یکی از مراکز شلوغ و تجاری شیراز یعنی چهارراه زند و خیابان داریوش کشیده شد شکل گیری اغلب این تجمعات در اعتراض به گرانی و مشکلات معیشتی بوده اما شعارهای معترضان عمدتاً سیاسی بوده. معترضان بر این باور هستند که مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از سیاست‌های مقامات است.

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در خصوص اعتراضات اخیر در این شهر گفت: «مسئولان سعی دارند با وعده، اعتراضات را خاموش کنند اما دوره وعده و وعید گذشته است، مسئولان باید کاری کنند که برای مردم ملموس باشد و شاهد اوضاع بهتری باشند.»

در روزهای اخیر تجمعات مشابهی در اصفهان، کرج، مشهد و چند شهر دیگر رخ داده.

دیدگاه