اعتراضات شیراز؛ «با وعده می‌خواهند اعتراضات را خاموش کنند»

  • 12 مرداد 1397 - 13:46
اعتراضات شیراز؛ «با وعده می‌خواهند اعتراضات را خاموش کنند»

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در خصوص اعتراضات اخیر در این شهر گفت: «مسئولان سعی دارند با وعده، اعتراضات را خاموش کنند اما دوره وعده و وعید گذشته است، مسئولان باید کاری کنند که برای مردم ملموس باشد و شاهد اوضاع بهتری باشند.»

او در گفتگو با خبرگزاری ایلنا افزود: «خواسته‌های مردم را دقیق نمی‌دانیم اما آنچه مسلم است نارضایتی عموم مردم از وضع اقتصادی و مشکلات معیشتی است. البته شاید در میان مردم عده‌ای هم اهداف سیاسی داشته باشند.»

روزهای اخیر خیابان‌های ملاصدرا، کریم خان زند و داریوش در شیراز شاهد تجمعات اعتراضی شماری از شهروندان بوده است. برای اولین بار بود که اعتراضات به شکلی وسیع به یکی از مراکز شلوغ و تجاری شیراز یعنی چهارراه زند و خیابان داریوش کشیده شد شکل گیری اغلب این تجمعات در اعتراض به گرانی و مشکلات معیشتی بوده اما شعارهای معترضان عمدتاً سیاسی بوده. معترضان بر این باور هستند که مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از سیاست‌های مقامات است.

نماینده مردم شیراز گفت: «تا جایی که مطلع هستم تعدادی از مردم در شیراز جمع شدند و شعارهایی هم دادند اما من نشنیدم کسی را دستگیر کرده یا کتک زده باشند یا برخورد امنیتی صورت گرفته باشد. فقط رفتارها جنبه کنترلی داشت. همان دیروز پنجشنبه ۱۱ مرداد هم اعتراضات تمام شد و فراخوان جدیدی هم صادر نشده است.»

در روزهای اخیر تجمعات مشابهی در اصفهان، کرج، مشهد و چند شهر دیگر رخ داده.

دیدگاه