ترامپ:‌ ایرانی‌ها با ما صحبت خواهند کرد، شاید هم نه، که آن هم عیبی ندارد

  • 12 مرداد 1397 - 5:54
ترامپ:‌ ایرانی‌ها با ما صحبت خواهند کرد، شاید هم نه، که آن هم عیبی ندارد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در تازه ترین اظهارنظرش ادعا کرد که «بزودی ایرانی ها با ما صحبت خواهند کرد.» ترامپ در یک گردهمایی سیاسی در تمپای ایالت فلوریدا گفت: «احساس من این است که آنها به زودی با ما صحبت خواهند کرد. شاید هم نه، اما این هم عیبی ندارد.»

به گزارش یورو نیوز، این در حالی است که محمد علی جعفری، فرمانده سپاه در واکنشی به درخواست مذاکره دونالد ترامپ نامه ای نوشت و در آن تاکید کرد:‌ «آرزوی ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی را به گور خواهید برد.»

محمد علی جعفری در بخشی دیگر از این نامه می نویسد:‌ « آقای ترامپ، ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد.بدانید مردم ایران، دین و ایمانشان را با اسلام احیا شده توسط حضرت امام خمینی تقویت کرده‌اند و با ملت‌های سلطه‌ پذیر تفاوت‌های فراوانی دارند و هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.»

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در خصوص سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اعلام آمادگی بدون پیش شرط برای گفتگو با ایران گفت: «پیشنهاد گفت‌و‌گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین‌المللی از برجام خارج شده و تحریم‌های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است. جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت‌وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.»

دیدگاه