ترامپ: آماده توافق واقعی با ایران هستیم

  • 02 مرداد 1397 - 21:43
ترامپ: آماده توافق واقعی با ایران هستیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: “ما آماده انجام یک توافق واقعی با ایران هستیم، نه مانند توافقی که با دولت قبلی‌مان انجام شده بود.”

آقای ترامپ امروز سه شنبه ۲۴ ژوییه (۲ مرداد) در سخنانی در جمع کهنه سربازان آمریکایی تاکید کرد: “من از توافق هسته ای عقب کشیدم و ایران دیگر کشور سابق نیست.”

رئیس جمهور ایالات متحده پیشتر هم مدعی شده بود که سخت گیری بیشتر او با جمهوری اسلامی ایران، باعث احتیاط بیشتر مسئولان ایرانی شده است.

در اردیهشت ماه گذشته، دونالد ترامپ رسما خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی (برجام) را اعلام کرد.

وی در سخنان امروز خود، یک بار دیگر توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی را “وحشتناک” و “یک‌طرفه” دانست.

رئیس جمهور آمریکا دیروز در توییتر خود خطاب به حسن روحانی نوشت: “به رئیس جمهور ایران، روحانی: هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده‌است.”

آقای ترامپ افزود: “ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ‌ را تحمل کنیم. حواست را جمع کن.”

آقای روحانی یک روز پیش از هشدار دونالد ترامپ، با اشاره به اقدامات آمریکا برای تحریم نفتی ایران و جلوگیری از صادرات آن به واشنگتن هشدار داده بود: “با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است”.

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز، امروز به ایالات متحده هشدار داده که “مراکز استقرار آمریکا در دسترس قدرت دفاعی ایران است”.

آمریکا پس خروج از توافق هسته ای اعلام کرده که تحریم های اقتصادی ایران، که بعد از برجام متوقف شده بود، مجددا از سرگرفته خواهد شد.

فروش نفت ایران یکی از مهمترین بخش های تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است. مقام های دولت دونالد ترامپ گفته اند که درصدد هستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

دیدگاه