کاخ سفید: توئیت هشدار آمیز ترامپ پاسخی به اظهارات روحانی بود

  • 02 مرداد 1397 - 8:57
کاخ سفید: توئیت هشدار آمیز ترامپ پاسخی به اظهارات روحانی بود

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه اول مردادماه تاکید کرد که اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، باعث واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت، توئیت دونالد ترامپ نشان می‌دهد که او تهدیدهای مقامات ایران علیه آمریکا را تحمل نخواهد کرد.

وی همچنین گفته است، آن که اقدام تحریک آمیزی انجام داده است، کسی جز ایران نیست.

خانم سندرز تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا در خصوص آنچه که اجازه نخواهد داد، کاملا واضح و صریح بوده است.

حسن روحانی روز یکشنبه به دولت آمریکا هشدار داد که «با دم شیر بازی نکند» و جنگ با ایران «مادر جنگ‌ها خواهد بود.»

در واکنش دونالد ترامپ بامداد دوشنبه در توئیتی نوشت: «به رئیس‌جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تاکنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است».

رئیس جمهوری آمریکا متن توئیت خود را با حروف درشت انگلیسی و به نشانه تاکید نوشته بود.

با این حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه به توئیت دونالد ترامپ پاسخ داده و نوشته است که مقامات جمهوری اسلامی از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا «شگفت زده» نشدند و در ۴۰ سال گذشته نیز این سخنان را « شاید با ادبیاتی متمدن تر» شنیده‌اند.

این در حالی است که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه ۳۱ تیر، در جمع ایرانیان آمریکایی، مقام‌های ایرانی را به شبکه «مافیا» تشبیه کرده و گفته بود آمریکا در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته‌هایشان است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر «فشارهای اقتصادی حداکثری» و به صفر رساندن صادرات نفت ایران تأکید کرد و مقام‌های جمهوری سلامی ایران را فاسد نامید.

او همچنین افزود که ایالات متحده با اجرای یک کمپین بین‌المللی در تلاش است تا منابع مالی حکومت ایران را قطع کند.

دیدگاه