پایان تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد

  • 30 تیر 1397 - 12:24
پایان تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود، قانونی را که اجازه می‌دهد “اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی” بتوانند عضو شوراهای شهر و روستا باشند، با اکثریت آرا تصویب کرد.

با تصویب این قانون در مجمع، سپنتا نیکنام که زرتشتی است و در انتخابات شورای شهر سال گذشته به عنوان عضو شورای شهر یزد انتخاب شده بود، می‌تواند به این شورا بازگردد.

عضویت سپنتا نیکنام چند ماه قبل و با شکایت یکی از بازندگان انتخابات شورای شهر یزد، به دلیل اینکه زرتشتی بودنش به حال تعلیق در آمده بود.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس گفت: با تأیید نظر مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از این پس مانعی برای کاندیدا شدن پیروان ادیان الهی در شوراهای شهر و روستا وجود نخواهد داشت و سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد نیز به این شورا بازگشت.

طراح طرح بازگشت پیروان ادیان الهی به انتخابات شوراها توضیح داد که طرح تثبیت قانون انتخاب شوراهای شهر و روستا که با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با اصرار مجلس، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و در کمیسیون‌های مجمع با نگاهی مثبت مطرح و در نهایت صبح امروز (۳۰ تیرماه) مواد آن به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

 

 

 

دیدگاه