صدا و سیما برای پخش اعترافات مائده هژبری تذکر گرفت

  • 27 تیر 1397 - 6:50
صدا و سیما برای پخش اعترافات مائده هژبری تذکر گرفت

شورای نظارت بر صدا و سیما درباره پخش مستند «بی‌راهه» از تلویزیون این کشور،‌ که شامل اعترافات مائده هژبری نیز می‌شد مصوبه ای صادر کرد.

این شورا به سازمان صدا و سیما تذکر داد که پخش مستند «بی‌راهه» از تلویزیون بدون هماهنگی با قوه قضائیه صورت گرفته است و به این سازمان توصیه کرد در پرداختن به موضوعاتی که ابعاد اجتماعی، فرهنگی و قضایی دارند از «مشاوره‌های لازم» بهره‌مند شود و «هماهنگی‌های لازم» را با نهادهای ذی‌ربط انجام دهد.

این شورا «پس از بررسی گزارش‌های رسیده» در باره مستند «بی‌راهه» مدعی شده است که جریانی «هدایت شده» در خارج از کشور وجود دارد که «حرمت‌شکنی و هنجارستیزی» در فضای واقعی و مجازی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با نمایندگانی از اعضای سه قوه و به ریاست غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه ۲۵ تیر برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

این شورا همچنین در مصوبه اخیر خود سازمان صدا و سیما را به «روشنگری افکار عمومی» در این زمینه ملزم کرده و از رویکرد این سازمان در «مواجهه منطقی با مفاسد اجتماعی و سازمان یافته» پشتیبانی کرده است.

پیش از این چند نماینده مجلس ایران و نیز انجمن حمایت از کودکان ایران به «پخش غیرقانونی» اعترافات مائده هژبری اعتراض کرده بودند. اما سازمان صدا و سیمای ایران در واکنش به این اعتراض‌ها پخش چنین برنامه ای را «وظیفه ذاتی» این رسانه دانست.

مستند «بی‌راهه» اعتراض بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. در این مستند ۳۰ دقیقه ای سه دختر و یک پسر در مورد فعالیت های خود در شبکه‌های اجتماعی اعترافاتی را مطرح کردند.

دیدگاه