تأیید حکم حبس سه درویش گنابادی در کوار فارس پس از ۷ سال

  • 20 تیر 1397 - 12:41
تأیید حکم حبس سه درویش گنابادی در کوار فارس پس از ۷ سال

سه درویش گنابادی در شهرستان کوار استان فارس در نتیجه‌ تأیید حکم حبسشان از سوی دادگاه تجدیدنظر فارس، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ذبیح‌الله گردپور، مهرداد کشاورز و عبدالرضا آرایش در حالی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند که دادگاه تجدیدنظر به هیچ‌یک از ایرادهای حقوقی موجود در پرونده‌ قضایی آنها پاسخ نداده است.

دادگاه تجدیدنظر استان فارس حکم زندان این سه درویش را پس از ۷ سال تأیید کرده و به اجرا گذاشته است.

حادثه‌ کوار در سال ۱۳۹۰ به دنبال تحریک قشریون مذهبی علیه درویشان گنابادی صورت گرفت و به بازداشت، زندان و تبعیدهای مادام‌العمر برای شماری از درویشان و همچنین کشته‌شدن درویشی به نام وحید بنانی در اثر شلیک مستقیم منجر شد.

عاملان مسبب این حادثه تنها به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شدند اما پرونده وحید بنانی با وجود مشخص شدن ضارب او مسکوت ماند و هیچ پاسخی به شکایات و دادخواهی درویشان آسیب‌دیده داده نشد.

فعالان حقوق دراویش، بازداشت سه درویس در کوار را به وقایع گلستان هفتم در بهمن سال گذشته مرتبط می‌دانند و معتقدند. پس از حوادث بهمن ماه سال گذشته فشارها علیه دراویش افزایش یافته است.

بهمن ماه پارسال بین ماموران و دراویش درگیری گسترده ای رخ داد که در نتیجه آن سه مامور جانشان را از دست دادند و صدها تن از دروایش نیز بازداشت شدند.

 

 

دیدگاه