تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

«حوادث کازرون، حقه فتوشاپی بود»

  • 17 تیر 1397 - 12:42
«حوادث کازرون، حقه فتوشاپی بود»

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران در سخنان روز یکشنبه خود درجمع طلاب حوزه‌های علمیه با اشاره به اعتراضات مردمی دی‌ماه سال گذشته و اعتراضات کازرون، گفت: «مدیریت افکار عمومی در این حوادث از جنس عملیات روانی بود؛ یعنی همه حقه‌های فتوشاپ و ادیت فیلم و جابجایی و جای‌گذاری را استفاده کرده بودند.»

غلامرضا جلالی در حالی حوادث کازرون را «حقه فتوشاپی» دانسته که در ادریبهشت امسال اعتراضات در کازرون باعث کشته شدن چهار تن شد. این اعتراضات در واکنش به طرح تقسیم شهرستان کازرون رخ داد و این شهر به دلیل این طرح چند روز صحنه زد و خورد بین معترضان و ماموران بود.

آقای جلالی همچنین گفت: «تصاویری که از نقاط مختلف جهان به دست آمده بود، مانند مصر و بحرین را با ترفند‌های سینمایی به شهرهای ایران مرتبط می‌کردند، مخاطبان ما ممکن است سواد رسانه‌ای کافی نداشته باشند و فریب بخورند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین شبکه‌های اجتماعی را مدل اداره مردم در فضای آینده دانست و گفت: «در حوادث سال گذشته و همچنین حوادث کازرون با استفاده از داده‌ها و اِشراف اطلاعاتی توانستند مردم را رو در روی هم قرار دهند، حال که این اِشراف اطلاعاتی به دست بیگانگان بیفتد، حکم شرعی حکومتی حاکمیت اجتماعی بر مردم چیست ؟ اگر براساس فتوای فقها، اِشراف یک مرد کافر بر یک زن مسلمان حرام است، اِشراف یک شبکه بر کل مردم چه حکمی دارد؟ حتما حرام است.»

آقای جلالی هفته پیش هم گفته بود که دشمنان جمهوری اسلامی ابرهای کشور را می‌دزدند. این ادعای غلامرضا جلالی از سوی سامان هواشناسی ایران رد شد.

دیدگاه