انتقاد یک نماینده مجلس ایران از بشار اسد و ولادیمیر پوتین

  • 07 تیر 1397 - 15:41
انتقاد یک نماینده مجلس ایران از بشار اسد و ولادیمیر پوتین

یک نماینده مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ششم تیرماه به شدت از بشار اسد و ولادیمیر پوتین، روسای‌جمهوری سوریه و روسیه، انتقاد کرد و گفت که این دو به زودی ما را «قربانی» اسرائیل و آمریکا خواهند کرد.

بهروز بنیادی، نماینده اصلاح طلب کاشمر و عضو فراکسیون امید مجلس، در نطق پیش از دستور خود گفته که امروز بشار اسد «با تمام وقاحت…وزنه همنوایی خود با پوتین را سنگین‌تر کرده است»

آقای بنیادی تأکید کرده است که «روسیه برای ما دوستی مطمئن نخواهد بود».

وی روسیه را به «خیانت» در نشست اوپک و کنوانسیون بین‌المللی دریای خزر متهم کرده و افزوده که «دور نیست» بشار اسد و ولادیمیر پوتین «ما را در راه منافع خود و بزودی برای نتانیاهو و ترامپ قربانی کنند، اما ما بی‌توجه به اینکه در سیاست امروز… دوست همیشگی و دشمن دائمی وجود ندارد، به سیاست‌هایی یکسان، مستمر و واحد دست زده‌ایم و دریغ از یک تشر به این دو فرد».

آقای بنیادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایران سالانه به «۶۰ میلیارد دلار» سرمایه‌گذاری نیاز دارد، از مقام‌های جمهوری اسلامی پرسیده که «چرا باید به جای اولویت هزینه‌کرد در مسیر منافع ملی و ریشه‌کنی فقر و بیکاری و گرسنگی، ثروت ملی را بدون کسب منافع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط جهان به راحتی هزینه نماییم؟ چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره اخبار ناگوار زندگی کنیم؟»

به گفته وی، «کدام توطئه بین‌المللی محیط‌ زیست رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی ما را نابود کرده است؟ دست کدام خارجی هوای سالم را از مردم ما دریغ کرده است؟ چرا همسازی با جامعه جهانی این قدر برای ما سخت شده است؟»

نماینده کاشمر همچنین از «افزایش فضای امنیتی، برخوردهای فراقانونی، عدم تحمل معترضان و ورود به حریم خصوصی شهروندان» در ایران انتقاد کرده و آن را «نخستین زنگ خطر» در «مسیر انحطاط» دانسته است.

آقای بنیادی افزوده است: «در این سال‌ها حلقه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود آن‌چنان تنگ شده و دایره خودی‌ها را چنان کوچک کرده‌اند که بسیاری از ایرانیان در خارج از این دایره قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای که هر صدای مخالف برانداز و هر منتقد دلسوز مخالف نظام تلقی می‌شود».

وی از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است «تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومیت مردم … که ۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده‌اند»، در مسیر «رفاه و امنیت فکری» آنها قدم بردارند.

دیدگاه