دادستان کازرون: در جریان اعتراضات کازرون ماموران حکم تیر نداشتند،خودشان از اسلحه استفاده کردند

  • 03 تیر 1397 - 9:19
دادستان کازرون: در جریان اعتراضات کازرون ماموران حکم تیر نداشتند،خودشان از اسلحه استفاده کردند

عبدالحسین لطفی، دادستان کازرون در یک نشست خبری در خصوص درگیری های اردیبهشت امسال در این شهرستان که منجر به کشته شدن ۴ تن شد، گفت: هیچ دستوری مبنی بر دستگیری اشخاص توسط دادستان داده نشده‌ بود و هیچ چیزی به نام حکم تیر وجود نداشت.

آقای لطفی افزود: ماموران خودشان طبق قانون از سلاح استفاده کردند و وقتی یگان آن‌ها توسط افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت و احتمال خلع سلاح و غارت اسحله و مهمات موجود در یگان انتظامی وجود داشت، طبق قانون از اسلحه استفاده کردند.

او گفت: طبق آماری که به ما دادند از روز اول اعتراضات ۱۷۰ نفر بازداشت شدند که تا به امروز ۱۵۰ نفر آنان با قرار متناسب به قید وثیقه و کفالت آزاد شده‌اند و دستور آزادی ۴ نفر دیگر هم صادر شده که به دلیل نداشتن وثیقه یا کفالت هنوز در بازداشتگاه حضور دارند.

به گفته عبدالحسین لطفی در حوادث کازرون ۳نفر کشته شدن و ۲۶۸ نفر از مأمورین نیروی انتظامی و ۵۳ تن از مردم هم مجروح شدند و شمار زیادی از اموال عمومی و خصوصی نظیر بانکها، خوردوهای عمومی، چراغ‌های راهنما و تخریب شد.

اعتراضات در کازرون فارس علیه طرح تقسیم این شهرستان از مرداد ۱۳۹۶ آغاز شد و در طی ماه های گذشته بارها تجمعات مشابهی برگزار شد اما تجمع اعتراضی هفته آخر اردیبهشت امسال به خشونت کشیده شد. شماری از معترضان جلوی یک مقر انتظامی در کازرون تجمع کرده بودند و خواهان آزادی معترضانی بودند که در بازداشت به سر می بردند. این تجمع در نهایت به درگیری بین تجمع کنندگان و ماموران کشیده شد و چهار تن جانشان را از دست دادند.

بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

حسین رضازاده نماینده کازرون از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند با این حال مردم کازرون با برگزاری تجمعات متعدد مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

 

دیدگاه