تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

مسدود شدن جاده فارس به بوشهر از سوی حامیان تقسیم کازرون فارس

  • 06 خرداد 1397 - 11:29
مسدود شدن جاده فارس به بوشهر از سوی حامیان تقسیم کازرون فارس

شماری از حامیان طرح تقسیم کازرون امروز جاده‌های ارتباطی فارس به استان‌های بوشهر و خوزستان در منطقه چنارشاهیجان را مسدود کردند.

یک منبع که نامش فاش نشده به خبرگزاری ایرنا گفت: این افراد از ساعت ۴ صبح یکشنبه مسیرهای ارتباطی شهر قائمیه مرکز بخش چنارشاهیجان را با سنگ و آهن بستند.

در همین حال، شماری از اهالی بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون امروز در میدان اصلی شهر قائمیه در حمایت از تقسیم این شهرستان برای دومین بار در چند روز اخیر تجمع کرده‌اند.

این افراد شعارهای «ارتقا، ارتقا حق مسلم ما است» ارتقای این بخش به شهرستان را خواستار شدند.

پیش از این، برخی از اهالی این بخش روز جمعه چهارم خردادماه جاری با حضور در مصلای نمازجمعه چنارشاهیجان خواستار تحقق طرح تقسیمات کشوری در مورد تقسیم کازرون شده بودند.

این افراد در شعارهای خود خواستار ایجاد شهرستانی جدید متشکل از چنار شاهیجان و کوهمره بودند که طرح آن در وزارت کشور درحال بررسی است.

طرح جدایی قائمیه از کازرون سال گذشته به طور جدی به جریان افتاد. در طی ماه‌های گذشته مردم کازرون بارها با برگزاری تجمع مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. تجمع هفته گذشته مخالفان این طرح ۴ کشته به دنبال داشت.

بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

منطقه «امامزاده حسین» و منطقه تاریخی بیشاپور از جمله مناطقی است که بر سر آن‌ها اختلافات اساسی وجود دارد. هر چند مقامات می گویند در صورت تشکیل شهرستان جدید، این دو منطقه جزو کازرون باقی خواهد ماند اما حامیان تشکیل شهرستان جدید کوه چنار خواهان الحاق این دو منطقه به شهرستان جدید هستند.

حسین رضازاده، نماینده شهرستان کازرون که اهل چنارشاهیجان است، از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

دیدگاه