تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

هیات چهار نفره دولت: فعالان محیط زیست بازداشتی «جاسوس نیستند»

  • 01 خرداد 1397 - 14:14
هیات چهار نفره دولت: فعالان محیط زیست بازداشتی «جاسوس نیستند»

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داده که هیات چهار نفره دولت پس از بررسی به این نتیجه رسیده که فعالان محیط زیستی بازداشتی «جاسوس نیستند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای کلانتری در جمع خبرنگاران گفت: هیات چهار نفره دولت به این نتیجه رسیده ه فعالان بازداشت شده باید آزاد شوند چون هیچ سندی برای اثبات تهمت‌هایی که به این افراد زده شده،وجود ندارد.

به گفته او، دولت یک گروه چهارنفره متشکل از وزرای دادگستری، کشور، اطلاعات و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری را برای پیگیری وضعیت این افراد تشکیل داده.رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: وزارت اطلاعات نیز به این نتیجه رسیده که هیچ مدرکی دال بر جاسوسی بازداشت شدگان وجود ندارد.

یک هفته قبل هم کارشناسان وزارت اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی مجلس رفته و توضیح دادند که فعالان محیط‌زیستی دست‌کم ۶۰ کیلومتر از مکان تحت‌نظر نهادهای نظامی دور بوده‌‌اند و علاوه بر آن تجهیزات فیلم‌برداری فعالان محیط زیست به‌هیچ‌روی نمی‌توانسته از یکی، دو متر آن‌طرف‌تر تصویری تهیه کند. به گفته این کارشناسان، فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده، جاسوس نیستند.

شماری از فعالان محیط زیست از جمله طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی و سام رجبی بهمن ماه سال گذشته از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند، اتهامی که صحت آن با ابراز تردید جدی مواجه شده.

به جز کاووس سیدامامی که به مرگی مشکوک در زندان اوین درگذشت، سایر فعلان محیط زیست همچنان در زندان به سر می‌برند. در هفته‌های اخیر نیز شمار دیگری از فعالان محیط زیست که تعداد آن‌ها ۲۰ تن اعلام شده در استان هرمزگان بازداشت شده‌اند.

دیدگاه