رئیس مجلس خبرگان: روحانی بابت خسارت‌های وارده در برجام عذرخواهی کند

  • 24 اردیبهشت 1397 - 8:30
رئیس مجلس خبرگان: روحانی بابت خسارت‌های وارده در برجام عذرخواهی کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه ای خواستار عذرخواهی حسن روحانی، رئیس جمهوری بابت خسارتهای وارده در برجام شد.

احمد جنتی در این بیانیه ضمن یادآوری لزوم «عدم اعتماد به دشمن» از رئیس جمهوری ایران خواسته است که به دلیل «عدم رعایت خطوط قرمز» رهبری از مردم عذرخواهی کند.

رئیس مجلس خبرگان همچنین از حسن روحانی خواسته است تجربه برجام را «چراغ راه آینده» قرار دهد.

احمد جنتی در این بیانیه که برخی رسانه ها آن را به عنوان بیانیه مجلس خبرگان منتشر کرده اند از دولت خواسته است شکایت از دولت آمریکا در «مجامع حقوقی جهانی» را در دستور کار خود قرار دهد. وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز خواسته است «تصمیمات لازم» را در مورد خروج ایالات متحده از توافق هسته ای اتخاذ کنند.

در بیانیه رئیس مجلس خبرگان ایران تصریح شده است که پس از خروج آمریکا از برجام اعتماد به کشورهای اروپایی «نادیده انگاشتن تجربیات گذشته» محسوب می شود. احمد جنتی خاطرنشان کرده است که اختلاف کنونی آمریکا با کشورهای اروپایی «ظاهری» است و به گفته وی به نظر می رسد این امر «نوعی تقسیم کار» بین طرف های مقابل ایران در توافق هسته ای است.

در همین حال شماری از اعضای مجلس خبرگان نیز گفته اند که این بیانیه مجلس خبرگان نیست و بیانیه شخصی احمد جنتی محسوب می شود.

احمد جنتی که علاوه بر ریاست مجلی خبرگان سمت دبیری شورای نگهبان را نیز برعهده دارد در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرده است که در صورت عدم دریافت «تضمین های جدی و محکم» از کشورهای اروپایی خروج ایران از برجام «تکلیف شرعی» محسوب می شود.

مجلس خبرگان رهبری ایران ۸۸ عضو دارد که حسن روحانی یکی از اعضای آن است.

 

دیدگاه