دادگاه انقلاب تهران هشت متهم حمله داعش به تهران را به اعدام محکوم کرد

  • 24 اردیبهشت 1397 - 8:11
دادگاه انقلاب تهران هشت متهم حمله داعش به تهران را به اعدام محکوم کرد

شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، هشت متهم عضویت در حملات مرگبار گروه داعش به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه امام خمینی را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان (قوه قضائیه) موسی غصنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب تهران با اعلام این خبر گفت: «برای هشت نفر از متهمان به اتهام بغی (قیام مسلحانه بر ضد حکومت) و معاونت در افساد فی الارضِ مستوجب اعدام، حکم اعدام صادر شده است.»

شعبه پانزده دادگاه انقلاب پس از ۷ جلسه رسیدگی به این پرونده حکم را صادر کرده است. رای صادره، مانند دیگر مجازات‌های مشابه قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

رییس دادگاه انقلاب تهران همچنین از ثبت شکایتی از سوی خانواده‌های قربانیان علیه ایالات متحده و عربستان سعودی خبر داد و گفت: «شکات این پرونده و خانواده‌های معظم شهدا، شکایتی علیه آمریکا و عربستان داشتند که در جای خودش مطرح و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.»

ریاض و واشنگتن هرگونه دخالت در این حملات و حمایت از دولت اسلامی را از اساس تکذیب کرده اند.

آقای غضنفرآبادی گفته است رسیدگی به اتهامات ۱۸ متهم دیگر این حملات پس از بازگشت پرونده از دیوان عالی کشور، ادامه خواهد یافت. وی پیام‌رسان تلگرام را عامل تسهیل این حملات توصیف کرد و افزود: «متاسفانه بعضی افراد هنوز این مساله را باور نمی‌کنند.» مقام‌های قضایی ایران حدود دو هفته پیش حکم فیلتر کردن تلگرام را صادر کردند.

در جریان دو حمله در ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۶ به آرامگاه امام خمینی و مجلس شورای اسلامی ایران، ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند. داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

دیدگاه