دختران زهرا رهنورد: حکم رفع حصر صادر نشده

  • 16 اردیبهشت 1397 - 14:49
دختران زهرا رهنورد: حکم رفع حصر صادر نشده

یکی از نمایندگان مجلس گفته که حکم رفع حصر زهرا رهنورد را شورای عالی امنیت ملی بیش از دو ماه پیش صادر کرده است. با این حال دختران خانم رهنورد این خبر را تکذیب کرده‌اند.

دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی نوشته اند: نه حکمی برای رفع حصر صادر شده و نه رفت و آمد آزادانه‌ای صورت گرفته است.

آن‌ها گفته‌اند «آزادی یعنی در خروجی خانه قفل نباشد، که هست؛ یعنی قسمتی از خانه شخصی در دست ماموران نباشد که هست.»

تأکید دو مقام بر صدور حکم رفع حصر

امروز یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت، قاسم میرزایی نیکو که از اعضای کمیته پیگیری رفع حصر سران مخالفان در مجلس است، به خبرگزاری ایلنا گفته است: بیش از دو ماه است که خانم رهنورد آزاد بودند و می‌توانستند هر جایی از جمله خانه دخترشان بروند. با این حال خانم رهنورد مراعات مهندس موسوی را می‌کردند و کنار ایشان بودند.

هم‌زمان اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی هم به اعتماد گفته که مطمئن است خانم رهنورد رفع حصر شده است.

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از سران معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، بیش از ۸ سال است که در حصر خانگی هستند.

بهمن ماه سال گذشته به دنبال انتشار اخباری درباره رفع حصر، خانم رهنورد با رد آن خبر‌ها به دخترانش گفته بود: «رفع حصر بدون میرحسین موسوی هیچ معنایی ندارد.»

آقای دوستی با اشاره به تکذیب شدن اخبار قبلی رفع حصر خانم رهنورد به اعتماد گفته که در این‌باره «اطمینان دارد» که خانم رهنورد می‌تواند بدون محافظ رفت و آمد کند.

اما دختران خانم رهنورد گفته‌اند: آنچه که به طور عملی رخ داده است گشایش‌هایی در تماس و رفت‌وآمد خانواده با پدر و مادرمان است و هرگونه گشایش عملی و واقعی دیگر را نیز به اطلاع مردم خواهیم رساند.

آن‌ها می‌گویند آزادی وقتی فراهم می‌شود که «یک مقام رسمی با مسوولیت تعریف شده آن را اعلام کند و مسوولیت محافظت به افراد امین سپرده شود.»

دیدگاه