ارس امیری، دانشجوی دانشگاه کینگستون بریتانیا در سفر به ایران بازداشت شد

  • 14 اردیبهشت 1397 - 20:54
ارس امیری، دانشجوی دانشگاه کینگستون بریتانیا در سفر به ایران بازداشت شد

ارس امیری، دانشجوی ایرانی دانشگاه کینگستون بریتانیا، ۵۰ روز پیش توسط نیروهای امنیتی در ایران بازداشت شده است.

به گزارش یورو نیوز، پسرخاله خانم امیری در حساب توئیتری خود با اطلاع رسانی درباره این موضوع نوشت که وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زیبایی شناسی و فلسفه هنر بوده و در اسفند ماه سال گذشته پس از سفر به ایران بازداشت شده است. به گفته محسن عمرانی این دانشجو در بند ۲۰۹ زندان اوین به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» زندانی است.

آقای عمرانی در توئیتر نوشته است که ارس امیری علاوه بر تحصیل به واسطه رشته‌اش با شورای فرهنگی بریتانیا نیز در زمینه تبادل فرهنگی با ایران همکاری می‌کرده است.

شورای فرهنگی بریتانیا که دفترش در ایران از چندی پیش بسته شده است، سازمانی بین‌المللی که در حوزه‌های هنر، زبان‌آموزی و فعالیت‌های اجتماعی بر مبنای ایجاد روابط فرهنگی و فرصت‌های آموزشی تکیه دارد.

دوره‌های آنلاین زبان به مدرسان، اطلاع‌رسانی درباره آزمون‌های زبان انگلیسی و تحصیل در بریتانیا، آشنایی با هنر هر دو کشور و افزایش رابطه دو سویه و همچنین حمایت از پروژه‌های هنری و فرهنگی از فعالیت های این سازمان است.

چندی پیش نیز عباس عدالت،استاد ایرانی دانشگاه امپریال کالج لندن و فعال ضد جنگ و موسس کمپین «بر ضد تحریم و مداخله نظامی در ایران» در تهران بازداشت شد.

دست‌کم دو شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی دیگر نیز در ایران پس از محاکمه دوره زندان خود را سپری می‌کنند: کمال فروغی، مشاور شرکت پتروناس در سال ۱۳۹۱ بازداشت و به جرم جاسوسی به تحمل ۸ سال زندان محکوم شد و نازنین زاغری راتکلیف که در فروردین سال ۱۳۹۵ بازداشت و به اتهام مشارکت در براندازی و جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گفته پسرخاله خانم امیری، خانواده وی که ساکن آمل هستند تاکنون سه بار با او ملاقات کرده و چندین‌بار گفتگوی تلفنی داشتند اما با وجود پیگیری‌ها هنوز نمی دانند که کدام قسمت از فعالیت‌های دخترشان باعث این بازداشت و اتهامات وی شده ست.

دیدگاه