بازداشت ۶ نفر در فارس به اتهام «اخلال در بازار ارز»

  • 01 اردیبهشت 1397 - 9:22
بازداشت ۶ نفر در فارس به اتهام «اخلال در بازار ارز»

علی مبشری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: ۶ متهم در ارتباط با موضوع اخلال در بازار ارز در استان فارس دستگیر و دو صرافی غیرمجاز نیز پلمب شدند.

علی مبشری امروز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا افزود: دولت در بحث قیمت ارز، یک نرخ را مصوب و اعلام کرد. بعد از مصوبه هیات دولت در زمینه قیمت ارز، رئیس سازمان تغزیرات حکومتی بخشنامه‌ای به استان‌ها صادر و بر مبارزه با قاچاق ارز تاکید کرد.

به دنبال افزایش قیمت ارز در هفته‌های گذشته، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ۲۰ فروردین پس از جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت ایران اعلام کرد که عرضه دلار به قیمت بیشتر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می‌شود. جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت در حالی روز دوشنبه ۲۰ فروردین به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری تشکیل شد که بازار ارز طی روزهای پیش از آن وضعیت ملتهبی داشت و قیمت هر دلار آمریکا روز دوشنبه به ۶۱۰۰ تومان رسید و هر یورو نیز معادل ۷۰۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان معامله شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در این چند روز برای نظارت بر بازار ارز و مبارزه با قاچاق ارز با نیروی انتظامی همکاری نزدیکی داشتیم و جلسه‌ای نیز در این زمینه در استانداری با حضور معاون سیاسی و امنیتی برگزار شد.

آقای مبشری افزود: مبارزه با افرادی که قاچاق ارز می‌کنند یا ارز را بیشتر از نرخ مصوب می‌فروشند به ما سپرده شده که نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات استان نیز در این زمینه با جدیت وارد عمل شدند.

او گفت: در این زمینه ۶ متهم که دلال ارز بودند و ارز را به صورت دلالی با قیمت بالا می‌فروختند در بازداشت هستند. همچنین دو صرافی غیرمجاز نیز پس از بی‌توجهی به اخطارهای داده شده پلمب شدند.

دیدگاه