«وزارت اطلاعات فعالان زیست محیطی بازداشت شده را جاسوس نمی‌داند»

  • 28 فروردین 1397 - 20:42
«وزارت اطلاعات فعالان زیست محیطی بازداشت شده را جاسوس نمی‌داند»

محمدرضا تابش نماینده مجلس در خصوص فعالان زیست محیطی که بهمن سال گذشته بازداشت شدند، گفت: برخی دستگاه‌ها تعدادی از این افراد را متهم به جاسوسی کرده‌اند اما نظرات کار‌شناسی وزارت اطلاعات تقریبا بر خلاف آن‌ها است.

شماری از فعالان محیط زیست از جمله طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی و سام رجبی بهمن ماه سال گذشته از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند. برخی از نمایندگان مجلس در صحت این اتهام ابراز تردید کرده‌اند.

به جز کاووس سیدامامی که به مرگی مشکوک در زندان اوین درگذشت، سایر فعلان محیط زیست همچنان در زندان به سر می‌برند.

محمدرضا تابش نماینده مجلس همچنین درباره خروج کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست از ایران گفت: آقای [عیسی] کلانتری رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد که علیرغم فشارهای به وجود آمده ایشان [کاوه مدنی] تمایل به ادامه فعالیت‌ها در محیط زیست داشت اما به دلیل عدم رضایت پدر و مادرش استعفا داد.

به گفته او، پدر و مادر کاوه مدنی به دلیل اینکه دارای یک فرزند بودند راضی به ادامه فعالیت‌های وی نشدند اما کاوه مدنی اعلام کرده است که در هر حال یار و مددکار محیط زیست کشور در هر نقطه از دنیا خواهد بود.

کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن مدت کوتاهی معاون سازمان محیط زیست بود. از او به عنوان متخصصی برجسته و شناخته شده در این حوزه نام برده می‌شود.

آقای مدنی بهمن ماه سال گذشته نیز و به دنبال بازداشت شماری از فعالان محیط زیست، مورد بازجویی قرار گرفته بود.

دیدگاه