نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس: روحانی صدای مردم را بشنود

  • 26 فروردین 1397 - 20:44
نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس: روحانی صدای مردم را بشنود

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس از سیاست‌های دولت روحانی انتقاد کرده است. او عنوان کرده که روحانی به شعارهای خود عمل نکرده، آزادی‌های سیاسی محقق نشده و ترکیب وزیران خواست و انتظار مردم را برآورده نمی‌کند.

وبگاه “اعتمادآنلاین” درباره وضعیت حاکم بر کشور و سیاست‌های دولت حسن روحانی پای صحبت غلامعلی جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقل در مجلس شورای اسلامی نشسته است. متن این گفت‌وگو روز یکشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) بر روی خروجی این وبگاه منتشر شده است.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقل مجلس از روحانی خواست تا به شعارهای خود عمل کند. او در گفت‌وگوی یاد شده از جمله چنین گفته است: «[مردم] به دولت روحانی برای تغییر رای دادند و آقای روحانی بداند که هر جا این تغییر احساس نشود ناامیدی در دل مردم ایجاد می‌شود و محصول این بذر ناامیدی را بعدی‌ها باید پاسخ دهند. آقای روحانی فکر نکند که کارش تمام شده و آنچه بعد از او اتفاق می‌افتد به ایشان مربوط نیست.»

پیشروی شکست‌خورده‌ها

جعفرزاده از ترکیب و چینش وزیران و مسئولان در دولت روحانی انتقاد کرد و گفت که چنین ترکیبی با شعارها و اهدافی که روحانی در کارزار انتخاباتی خود مطرح کرده بود، سازگار نیست.

او گفت که روحانی از شعارهای خود فاصله گرفته است. به باور نایب رئیس فراکسیون نمانیدگان مجلس، مردم خواستار تغییر بودند. او در همین باره گفت: «تغییر در دولت از جمله تغییر در افراد، ساختار و شیوه کار مد نظر بود و اصلاحات در همه زمینه‌ها مورد مطالبه است.»

جعفرزاده از ترکیب کابینه انتقاد کرد و گفت: «بخش‌های اعظمی از دولت در دست تفکری که به ایشان رای داد، نیست و آنها یعنی شکست خورده‌ها سنگر به سنگر فتح می‌کنند و جلو می‌آیند و این مدل عجیب غریبی است.»

انتقادهای مشخص

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقل مجلس در گفت‌وگوی خود با “اعتماد‌آنلاین” از روحانی خواست به صدای مردم گوش دهد.

او از نابسامانی‌های حاکم بر بازار ارز و گران شدن دلار انتقاد کرد و گفت چنین پدیده‌هایی باعث نارضایتی مردم می‌شوند.

جعفرزاده تورم و گران شدن کالاها را مخالف آن رفاهی دانست که روحانی در کارزار انتخاباتی وعده آن را به مردم داده بود.

به باور نماینده رشت، آزادی‌های سیاسی که از آن سخن می‌رفت نیز متحقق نشده‌اند. او این موارد را از جمله دلایل ناامید شدن مردم از دولت دانسته است.

دیدگاه