پیام نوروزی ترامپ: ایرانیان منتظر «بهار امید» هستند

  • 29 اسفند 1396 - 14:38
پیام نوروزی ترامپ: ایرانیان منتظر «بهار امید» هستند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی به مناسبت نوروز و با استناد به سخنان منسوب به داریوش پادشاه هخامنشی، یکی از نهادهای ایران را نماد “دشمن، خشکسالی و دروغ” توصیف کرد.

ترامپ نوشته است که داریوش کبیر ۲۵ قرن پیش از خداوند خواسته بود که ایران را از سه خطر دشمن، خشکسالی و دروغ محافظت کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای پیامش نوروز را به تمام کسانی که در جهان آن را جشن می گیرند تبریک گفته و نوشته است: «نوروز در ایران ریشه دارد، جایی که کشوری پرافتخار برای هزاران سال، با قدرت فرهنگی و استقامت مردمش، چالشهایی بزرگ را پیشت سر گذاشته است. امروز، مردم ایران با چالشی دیگر روبرو هستند؛ حاکمانی که به جای خدمت به آنها به خودشان خدمت می کنند.»

دونالد ترامپ در ادامه به یکی از نهادها حمله کرده و این نهاد را باعث “تشدید خشکسالی در ایران و بحران های محیط زیستی” دانسته است.

دونالد ترامپ در پایان تبریک نوروزی اش گفته است که ایرانیان منتظر «بهار امید» هستند و آمریکا در کنار مردم ایران و آرمانهایشان برای ارتباط با دنیای بزرگتر ایستاده است و برای همین منظور وزارت خزانه داری آمریکا در این هفته دستوری را صادر می کند که بر حمایت آمریکا از آزادی جریان اطلاعات برای شهروندان ایران تاکید مجدد خواهد کرد.

ترامپ در پایان تبریک نوروزی خود نوشته است:‌«از طرف مردم آمریکا، باشد که در سال جدید نور بر ظلمت غلبه کند و باشد که مردم ایران به زودی از روزگار صلح، شکوفایی و شادی لذت ببرند.»

 

دیدگاه