محمد ثلاث: عامدانه به ماموران نزدم

  • 28 اسفند 1396 - 7:26
محمد ثلاث: عامدانه به ماموران نزدم

محمد ثلاث، متهم به قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در ماجرای درگیری ۳۰ بهمن خیابان گلستان هفتم در سومین جلسه دادگاه با اشاره به اینکه اتهامات وارده را رد می‌کند، گفت: “من این سه نفر را به صورت عمدی با اتوبوس زیر نکرده‌ام.”

آقای ثلاث افزود: “ما جلوی کلانتری ۱۰۲ پاسداران اتراق کرده بودیم که یکی برادرانمان که بازداشت بود را آزاد کنند. ما نمی‌خواستیم درگیر شویم. حتی بزرگ ما جمعیت نزدیک به هزار نفره‌ای را که آمده بودند و تحصن کرده بودند که مانع بازداشت او شود را مرخص کردند و ما هم آنجا بودیم تا به افراد بگوییم که بروند. من قصد نداشتم که به مامورین نیروی انتظامی با اتوبوس حمله کنم که اگر این طور بود چرا اول به صورت آرام به سمت آنها رفتم؟ نوربالا زدم و بوق زدم که کنار بروند. من ترسیدم زیرا دستم شکسته بود سرم شکسته بود و می‌ترسیدم آنها سوار اتوبوس شوند و دوباره مرا ضرب و شتم قرار دهند. آقای قاضی در حال حاضر من عاشق اعدام هستم از بازپرس پرونده بپرسید آیا در بازپرسی‌ها نمی‌گفتم که مرا کی اعدام می‌کنید؟”

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای ثلاث با تاکید بر اینکه قصدی در کشته شدن سه مامور نداشته است، عنوان کرد: “آقای قاضی طبق شهادت شهود من ابتدا آرام به سمت مامورین رفتم به آنها چراغ زدم تا کنار بروند بعد به دلیل اینکه ترسیدم بالا بیایند گاز دادم. من این مامورین را ندیدم من عامدانه به آنها نزدم.”

وکیل محمد ثلاث نیز گفت: سوءنیت عام از سوءنیت خاص متهم باید مشخص شود زیرا در قتل عمدی این دو یکی از ارکان مهم تشکیل‌دهنده جرم هستند.

او با بیان اینکه در حوادث رانندگی هیچ‌گاه راننده قاتل محسوب نمی‌شود و دیه پرداخت می‌شود، گفت:‌ متهم پرونده قصد به قتل رساندن شخص خاصی را نداشته است و انتصاب جرم قتل عمدی به وی سخت است ولی در صورتی که می‌خواهند وی را قصاص کنند خانواده مقتولین باید فاضل دیه را پرداخت کند.

محمد ثلاث هم گفت: اعدام برای من افتخار است ولی من عمدا جان سه نفر را نگرفته‌ام.

وکیل متهم نیز در آخرین دفاعیات خود گفت: مواردی مانند ضعف بینایی متهم و اینکه آیا در موقع رانندگی با دست شکسته می‌توانسته است کنترل مناسبی بر خودرو داشته باشد و یا خیر و همچنین دیگر موارد باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

 

دیدگاه