ابراز بی اطلاعی معاون رئیس جمهور از علت دستگیری فعالان محیط زیستی

  • 28 اسفند 1396 - 7:46

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کنفرانس خبری پایان سال درباره افراد محیط زیستی که اخیرا بازداشت شده اند گفته است: آقای رئیس جمهور چهار وزیرش را برای پیگیری پرونده گذاشته اما به جایی رسیده است؟ من نمی‌توانم واقعاً بگویم این‌ها مقصر هستند یا نیستند. آقای هومن جوکار که من چند باری دیدمش اصلاً به نظر نمی‌رسد اطلاعات اولیه سیاسی داشته باشد و این دوربین‌های ما هم از فاصله بیست متری یوزپلنگ و شتر را نمی‌تواند تشخیص بدهد.

عیسی کلانتری افزود: متأسفانه یک طرف ما قدرت دارد و اهل گفت و گو هم نیست و فشارهایشان را هم تحمل می‌کنیم. مساله آب که مساله پنهانی نیست. آقای وزیر اطلاعات گفتند این‌ها اطلاعات آب را به آمریکا می‌داده‌اند. من گفتم این حتماً درست نیست چرا که من اطلاعات دقیق دریاچه ارومیه را از یک دانشگاه آمریکایی می‌گرفتم. من هم واقعا نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر بکنم و غیر از هومن جوکار بقیه را از نزدیک هم نمی‌شناسم.

کاووس سیدامامی یکی از افراد مرتبط با فعالیت های محیط زیستی بود که بازداشت شده بود. مقام های قوه قضائیه می گویند او در زندان اوین تهران خوددکشی کرده است.

فرزندان آقای سیدامامی درباره این گفته مقام های قوه قضائیه تردید دارند. ماموران اخیرا جلوی همسر آقای سیدامامی را که قصد سفر به کانادا داشته گرفته اند.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته وقتی آقای سیدامامی در بازجویی اسناد و مدراک علیه خود را دید تصمیم به خودکشی گرفت.

دیدگاه