نماینده مجلس: با دوربین‌های محیط زیستی نمی‌توان اطلاعات امنیتی به دست آورد

  • 27 بهمن 1396 - 0:05
نماینده مجلس: با دوربین‌های محیط زیستی نمی‌توان اطلاعات امنیتی به دست آورد

بهروز بنیادی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به ادعاهای مقامات قضایی و امنیتی که فعالان محیط زیست بازداشت شده را به «جاسوسی» متهم کرده‌اند، گفت: برآورد کلی این است که با استفاده از وسایل اولیه و رایج فعالیت‌های زیست‌محیطی امکان به‌دست آوردن اطلاعات امنیتی و یا تصاویر خاص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بهروز بنیادی پس از جلسه این فراکسیون با خانواده بازداشت شده‌ها و برخی کارشناسان حوزه محیط زیست گفت: در این جلسه درباره دوربین‌های مورد استفاده توسط فعالان حوزه محیط زیست توضیحاتی ارائه شد که بر این اساس، گفته شد این دوربین‌های تله‌متری مجهز به سنسور گرما و حرکتی هستند و با عبور هر جانداری، فعال شده و تصاویر را ثبت می‌کنند. جالب آن‌که این دوربین‌ها چندان پیشرفته نبوده و داخل کشور با قیمت حدود یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برد آن نیز حدود ۵ تا ۶ متر است.

آقای بنیادی افزود: کارشناسان تاکید کردند فعالیت در مناطق حفاظت‌شده محیط زیستی، چه در پروژه‌های داخلی و چه درمورد پروژه‌های مشترک بین‌المللی زیرنظر سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه بوده انجام شده و چارچوب‌ها را رعایت می‌شود و همه این مناطق به تأیید  شورای‌عالی محیط زیست  که شخص رییس‌جمهوری ریاست آن را برعهده دارد و جمعی از وزرا و مسئولان نیز در آن عضویت دارند، رسیده و تک تک این منطقه‌ها در سراسر کشور از سال‌ها قبل مشخص شده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: اساساً فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد صرفاً در همین نقاط حفاظت‌شده امکان‌پذیر است و این سازمان‌های مردم‌نهاد حق ندارند خارج از این نقاط دست به فعالیت بزنند. پروژه‌هایی نظیر پلنگ، یوز ایرانی، خرس آسیایی درنای سیبری و مواردی از این دست نیز جزء همین موارد بوده‌اند.

دیدگاه